בנטלי קונטיננטל סופרספורטס קונברטיבלעם מחיר בסיס של 280,400 דולר בארה"ב, מה זו כבר תוספת של 26,785 דולר לצבע לבן-מט מיוחד, המכיל שבבי מתכת מיקרוסקופיים בתוכו. נבהלתם? בנטלי קונטיננטל סופרספורטס קונברטיבל – זה השם המלא – היא כרטיס כניסה בהחלט משכנע לשפיץ של האלפיון העליון העולמי, והמחירים אינם המספרים המרשימים היחידים בסיפור הזה.

בימים אלו – לאחר ההשקה בז'נבה בתחילת השנה – מתחילה מכירתה של גרסת הקונברטיבל של הבנטלי קונטיננטל סופרספורטס, הגרסה היקרה והחזקה ביותר במשפחת הקונטיננטל GT של היצרנית. זו הבנטלי המהירה אי-פעם בייצור סדרתי, וככל הנראה הקונברטיבל לארבעה המהירה ביותר בכלל. השם, כיאה וכמקובל אצל חברה לה מסורת ארוכה ומפוארת כבנטלי, נלקח מהסופרספורטס שיוצרה ב-1925, גרסת מרוץ של בנטלי 3.0 ליטר. המפלצת הירוקה ייצרה אז 85 כ"ס – בערך פי 5 ממכונית נוסעים ממוצעת מאותה תקופה, והייתה הראשונה בייצור סדרתי שחצתה את רף ה-160 קמ"ש.

הקונברטיבל היא גרסת הגג הנפתח של בנטלי קונטיננטל סופרספורטס קופה – הדגם החזק ביותר במשפחת ה-GT והיחיד המותאם לצרוך גם אתאנול. מנוע ה-W12 בנפח 6.0 ליטר מבית פולקסווגן (בעלת הבית), מייצר כאן 621 כ"ס לעומת 552-603 בשאר הגרסאות, והביצועים מרשימים בהתאם: מ-0-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד ומהירות מרבית של 323 קמ"ש. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת שישה הילוכים אוטומטית של ZF. הגלגלים הענקיים – חישוקי 20 אינץ' וגומי במידה 275/35 – קלים בכ-10 ק"ג לגלגל בהשוואה לאלו של ה-GT, כך בנטלי. בניגוד לגרסת הקופה, בגרסה הפתוחה נותרו מאחור צמד מושבי הספורט (העשויים מסיבי פחם). מזל...

לפניכם וידאו וגלריית תמונות עשירה, מרביתן מההשקה העולמית שנערכה בהרי קולוראדו בארה"ב.