שליש מהנהגים הצעירים היוצאים לבלות, חוזרים הביתה תוך שהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול. הנתון המצמרר הזה התגלה בסקר שערכה עמותת אור ירוק בקרב נהגים צעירים, בגילאי 17-24. מהסקר עולה כי צעירים בגיל זה מעדיפים בילוי בפאב על-פני כל פעילות חברתית אחרת, כולל בילוי במסעדות ובתי קפה, במועדונים, בים או בקניון.
מבין הנשאלים, למעלה משליש הודו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, שהוכחה כפוגמת ביכולת הנהיגה גם בכמויות נמוכות. לפי מחקרים, גם שתיית בקבוק אחד של בירה גורמת לירידה משמעותית בכושר הנהיגה, ובכלל זה בזמן התגובה של הנהג, כושר הבלימה והניהוג שלו את הרכב.

ממצא מדאיג לא פחות מגלה כי שליש מהנהגים הצעירים חוו עייפות קיצונית או הירדמות בזמן הנהיגה, לא מפתיע בהתחשב בכך שקבוצת הגיל הזו נוהגת לבלות גם בשעות לילה מאוחרות. כרבע מהנשאלים הצהירו כי הם מדברים בטלפון נייד ללא דיבורית בזמן הנהיגה, פעולה שהוכחה אף היא כגורם סיכון משמעותי בזמן נהיגה.
מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של חברי הכנסת דוד רותם ואורי אורבך, לפיה תיאסר מכירת אלכוהול בין השעות 23:00 ל-06:00 למחרת. מטרת ההצעה, שאושרה פה אחד בנוכחות 38 חברי כנסת, לצמצם את תופעת ההשתכרות בעיקר בקרב צעירים, במהלך שעות הלילה. עם זאת, ההצעה חלה על מרכולים, פיצוציות וקיוסקים למיניהם, אך לא על בתי קפה, מסעדות ופאבים. החוק ייכנס לתוקף בתוך כחודש.