שר התחבורה, ישראל כץועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים, בראשות שר התחבורה ישראל כץ, ממליצה על שורה של צעדים להחמרת הענישה על נהגים עבריינים, בהן פסילת רישיון עד תום ההליכים ועדיפות בבתי משפט לתיקים חמורים במיוחד. במסגרת שורה של המלצות שאושרו אתמול (א'), נקבע כי משטרת התנועה תורשה מעתה לרשום יותר מעבירת תנועה אחת בכל דו"ח, בדומה לרישום פלילי. כיום מסתפקת המשטרה ברישום העבירה החמורה ביותר שבוצעה, לפי דעת השוטר במקום.
כמו כן, הוועדה החליטה על קידום שיפורים בהליך במשפטי בעבירות קנס, בכדי לאפשר הליך שיפוטי מזורז, ואף להעביר חלק מעבירות התנועה הקלות יחסית לשיפוט מנהלי, כך שיטופלו על-ידי רשמי בית המשפט במקום שופטים. הוועדה ממליצה לצמצם גם את שיקול הדעת של השופטים בכל הנוגע להטלת עונשי מינימום, ותבחן את האפשרות להוסיף משמרות שיפוט נוספות בבית הדין לתעבורה או תקנים נוספים לשופטים.

מלבד המלצות ועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים, הוחלט גם על הקמת ועדה מקצועית בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, משרד המשפטים, פרקליטות המדינה, המשרד לביטחון פנים, לשכת עורכי הדין וגורמים נוספים. ועדה זו תבחן דרכים נוספות בהן ניתן להחמיר את האכיפה והענישה על עבירות תנועה, במטרה לצמצם את היקף הנפגעים בתאונות דרכים בישראל. הוועדה המקצועית תעביר המלצותיה לוועדת השרים בתוך 60 יום.