מרצדס SLK החדשה, תחת הסוואה
תמונות ריגול ופרטים ראשונים על מרצדס SLK הגיעו לידינו. עיקר החדשות הן שמדובר במכונית חדשה לגמרי, וכי מרצדס החליטה לוותר על סבכת ה"פורמולה 1", אותו "אף" מחודד, שאפיין את הרודסטר הקטנה בדור הנוכחי. לגבי החזית – ניכרת השפעתה של האחות הגדולה והשרירית – מרצדס SLS AMG.
יחידות התאורה חדשות ונעשה בהן שימוש נדיב בטכנולוגיית LED, כולל בפנסי האיתות ומאחור. לפי תצלומי הריגול המובאים כאן בפניכם, מוקמו פנסי האיתות הצידיים בתוך המראות, שבתורן החליפו מיקום ומחוברות כעת במרכז המרכב, בניגוד ליציאתן ממשולש החלון הקדמי עד כה.

גם בדור הבא של ה-SLK יישמר אחד מסממני ההיכר של הרודסטר הקטנה מיומה הראשון – גג קשיח נפתח חשמלית. כאופציה חדשה – או אולי אף כסטנדרט – יוצע גג שמש פנוראמי בסגנון מרצדס SL, שיכניס הרבה אור פנימה גם כאשר הגג סגור. אופציה זו תגובה בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת מספר דרגות כהות בלחיצת כפתור, זאת בסיוע שכבת נוזל הכלואה בין שתי שכבות הזכוכית המרכיבות את גג השמש וחלקיקי מתכת מיקרוסקופיים. אלו משנים את זווית הציפה שלהם באמצעות העברת זרם חשמלי, ובכך מגדילים ומקטינים בהתאם את כמות האור החודרת. זאת ועוד: גג שכזה דורש שימוש בזכוכית מיוחדת, ולפיכך הוא יסנן קרינת UV ואינפרא-אדום. למי ששכח: את הטכנולוגיה זו, אגב, ראינו לראשונה במכונית התצוגה שוטינג ברייק שהוצגה בבייג'ין לפני מספר חודשים.

מרצדס כבר מבצעת ניסויי נסיעה של ה-SLK החדשה, ומהמידע שהגיע לידינו מצאנו כבר כותרת אחת מעניינת: לראשונה בסדרה תוצע גרסת דיזל. ב-SLK 250 CDi יותקן מנוע ארבעה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 2.1 ליטר, שייצר 204 כוח-סוס ומומנט מרבי מרשים של 51 קג"מ. גרסת הבסיס מוגדשת העל (קומפרסור) תבוטל, ובמקומה תוצע SLK 250 CGi. בהמשך סולם הביצועים תמוקם ה-SLK 350 CGi, ואת ההיצע תסגור גרסת AMG, שככל הנראה תצויד במנוע טווין-טורבו בתצורת V6.

ה- SLK העתידית אמורה להגיע לשווקים לקראת סוף 2011, כאשר לגבי ההשקה המלאה עוד לא ידועים פרטים. הדיזל המעניין יגיע אל אולמות התצוגה כשנה מאוחר יותר, אך לא צפוי לנחות בישראל.