תאריכי ציון של יצרניות רכב לגבי עשורים או יובלות של דגמים מסוימים הפכו להיות נפוצים למדי אם לא לשם הצגת מהדורה מיוחדת אז סתם לשם הציון ההיסטורי. אך מבין כל אותם תאריכים מעטות הפעמים שבאמת מודבר בתאריכים מכוננים, כמו זה שמצוין כעת. מדובר בציון יובל המאה מאז ייסד ניקולה רומיאו את החברה שהפכה מספר שנים מאוחר יותר לאלפא רומיאו. לרגל ציון המאורע מוציאה אלפא רומיאו סרטון מרשים הסוקר את ההיסטוריה של החברה.


הסרטון מתחיל בצילומים נדירים מראשית המאה הקודמת כאשר עדין שלטו ברחובות הסוסים והכרכרות. בהמשך מופיעים צילומים מתוך המפעל מפסי היצור של המכוניות וגם של מנועי המטוסים. לאלפא רומיאו כמובן מורשת מרוצים עשירה ומפוארת הנמשכת עד לימים אלו וכוללת שליטה מוחלטת במרוצי הגרנד פרי בתחילת שנות ה-30' של המאה הקודמת עם סדרת ה-C8 שהפכה להיות האלפא הנחשקת ביותר מאז ומעולם יחד עם נהגים אגדתיים לא פחות כמו נובולרי ואנזו פרארי. אחרי שהוחרב המפעל בימי מלחמת העולם השנייה קמה אלפא מן ההריסות בשנות ה-50' ושיקמה את עצמה עם הג'ולייטה ועם הספיידר המהוללת בשנות ה-60'. לאחר מכן נקלעה אלפא לקשיים כלכלים ועל מנת להזרים מזומנים לקופתה ירדה לעם עם האלפא סוד הנפלא אך בעייתית. בשנות ה-80 איבדה את זהותה ועצמאותה כאשר נרכשה על ידי פיאט ודשדשה עד לרנסאנס המחודש שהחל בסוף שנות ה-90' עם ה-156. הסרט נחתם כמתבקש בתקווה החדשה של אלפא, הלוא היא הג'ולייטה החדשה שנחשפה לא מכבר.
אורכו של הסרט יותר מ-12 דקות ועדין הוא מצליח להיות מעניין ומרתק ואפילו לרגש, לא רק את חובבי המותג. רק חבל שהסרט מלווה בנעימת פסנתר נוגה ומרדימה ואי אפשר לשמוע את אחד הדברים שהכי מייחדים את אלפא מכל יתר המכוניות, צליל המנוע שלה...