בתערוכת ז'נבה האחרונה נתקלנו לראשונה בפרויקט פרי פיתוח ועיצוב סטודנטים מאוניברסיטת המלך סעוד מערב הסעודית בשם Gazal 1. מה שנראה כמוצר קלאסי המיועד עבור נסיכי נפט עשירים התברר... אכן ככזה; על בסיס מרצדס G קלאס בנו הסטודנטים רכב שטח אולטרא-מפואר האמור להציע גם יכולות שטח של ממש. עתה, לאחר שכבר במאי הוחל בניסויים עם אבטיפוס נוסע, אנו מתבשרים כי הגאזאל נכנס לייצור, וההצהרות הדי-יומרניות מדברות על לא פחות מ-20,000 יחידות בשנה...

השם הושאל מסוג של אנטילופה מקומית שהיא החיה המהירה במדבריות ערב. היעד היה להציע רכב מפואר, מרווח המסוגל לנוע בנוחות ומהירות מרבית הן על האספלט והן בשטח, עם דגש על מצע חולי טובעני. לשם כך נבחרה הפלטפורמה של מרצדס G500 – כולל מנוע ה-V8 בנפח 5.5 ליטר על 388 סוסיו ו-54 הקג"מ שלו. עם עזרה ממומחית מערכות ההנעה הכפולה האוסטרית מאגנה-שטאייר וסדנת העיצוב האיטלקיה Studiotorino הבשיל הפרויקט לכדי רכב שטח המוכן לייצור מסחרי.
למעט הפלטפורמה הבסיסית תוכנן יתר המרכב מחדש, בכלל זה – כפי שניתן לראות – גם העיצוב החיצוני. זה האחרון מזכיר לא במעט רכבי שטח רוסיים עתיקים, אך מוסווים היטב תחת עיצוב מודרני יותר, מצועצע יאמרו המלעיזים. מרווח גחון מכובד וסרחים עודפים קטנים משני הצדדים יוצרים זוויות בטן, גישה ונטישה טובות אשר יחד עם הגלגלים הגדולים (גומי במידה 305/35 מאחור ו-285/40 לפנים על חישוקי 22 אינץ') אמורים להסיר דאגות עת יופנה החרטום אל מעבר לאספלט המדברי. למרות משקל עצמי של כ-2.4 טון מבטיח הגאזאל האצה מ-0-100 תוך כ-6 שניות ומהירות מירבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת, לא שזה ממש מעניין מי מרוכשו הפוטנציאליים – עומדת על כ-6.7 ק"מ לליטר.

לדברי מנהלי הפרויקט מספרי הייצור המובטחים בהחלט ריאליים באזור הנסיכויות ואולי במדינות נוספות במזרח אסיה. ואם המלך בכבודו ובעצמו מצהיר על כך – כאחד המשקיעים העיקריים בפרויקט – נראה שיש למכונית הסעודית הראשונה בהחלט סיכוי...