רנו חשפה אתמול – חלקית – משפחתית גדולה חדשה, Latitude (משמעות המילה היא קו רוחב גיאוגרפי, ובהשאלה – גם מרחב-תמרון). לא בדיוק חדשה, בעצם: מדובר במכונית שהיא למעשה הסמסונג SM5, אשר הושקה לפני כחצי שנה בשוק הקוריאני ואשר מצידה מבוססת על הרנו לגונה הנוכחית. זו לא הפעם הראשונה שרנו מבצעת תרגיל שכזה: גם הפלואנס היא למעשה סמסונג SM3, אשר הושקה כמה חודשים לפניה ואשר מבוססת על המגאן III.
לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על ה-SM5 וכי היא מיועדת להגיע גם אלינו, אך עכשיו מתברר כי היא תגיע לבושה כרנו – שכן הלטיטיוד מיועדת בדיוק לשווקים מתפתחים כמו שלנו (מדינות אסיה, רוסיה, אפריקה, טורקיה, המזרח התיכון). ההודעה לעיתונות מקמצת בפרטים, אך אנו יכולים לספר לכם כי הממדים החיצוניים זהים לאלו של ה-SM5: אורך 4.89 (שהוא משמעותית יותר מהלגונה, ומעל הנורמה לגבי משפחתיות גדולות בכלל), רוחב 1.83 מ', גובה 1.49 מ', כאשר בסיס הגלגלים הוא 2.76 מ' כמו בלגונה.
ה-SM5 מצויידת בשלב ראשון במנוע 2.0 ל', משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית; רנו לא פירטה דבר לגבי יחידות ההנעה (או כל מידע טכני אחר), אך אפשר בהחלט להניח כי השילוב המוזכר לעיל הוא זה שיגיע ארצה. ההודעה לעיתונות כן מתייחסת לרמת האבזור, אשר כולל את אותם פריטים שמציעה סמסונג ב-SM5 לשוק הקוריאני: מיינן אוויר עם מפיץ ריח, מזגן מפוצל ימין-שמאל ואחורה, מושב נהג עם פונקציית מסאז' ומערכת שמע פרימיום מתוצרת Bose. עוד מספרת רנו כי הלטיטיוד תציע נסיעה נוחה ושקטה לחלוטין, עם "שילדה מדוייקת".
השורה התחתונה היא כי הלטיטיוד – כמו רנו פלואנס – תציע בעיקר ממדים גדולים יחסית לסגמנט אליו היא שייכת, עם רמות מופחתות של אבזור, טכנולוגיה ומערכות-עזר לעומת הלגונה עליה היא מבוססת כדי להגיע לרמת מחירים נמוכה יותר.
הצגת הבכורה העולמית תתרחש בתערוכת מוסקבה באוגוסט הקרוב. השיווק בפועל מחוץ לאירופה יחל בסתו, כאשר הגרסה האירופית תוצג בתערוכת פריז באוקטובר. סביר להניח (אם כי רנו לא אמרה דבר בענין) כי הגרסה האירופית תיוצר בטורקיה, לצד הפלואנס. בינתיים אפשר יהיה ללמוד עוד פרטים על הלטיטיוד החל מה-10 לחודש זה באתר יעודי שיפתח עבורה: www.renault-latitude.com.