סיטרואן C4 החדשה
סיטרואן C4 כבר איננה מכונית צעירה. המשפחתית הקומפקטית של סיטרואן הופיעה כבר בשנת 2004 והציגה את החזית החדשה של סיטרואן (יחד עם ה-C5 המתוחה). מאז הספיקה סיטרואן לרענן את כליל את מבחר הדגמים שלה עם C3 ,C5 ואפילו ברלינגו חדש. כעת מגיע תור ה-C4 לעבור שדרוג מהותי.
מבחוץ מפגינה ה-C4 החדשה דמיון בולט ל-DS4 High Rider, הקונספט שהוצג בתערוכת ז'נבה האחרונה. בהשוואה ל-C4 הנוכחית והמעוגלת שנראתה בזמן השקתה רעננה ומקורית, ה-C4 החדשה שומרת על דמיון למקור אך מרגישה שמרנית ומכובדת יותר.
כרגע נחשפה ה-C4 החדשה רק בגרסת 5 דלתות וכרגע עדין לא ברור אם תהיה לה גרסת 3 דלתות בעיצוב ספורטיבי יותר או שמא גרסה כזו תוצג תחת השם DS כפי שקרה עם ה-C3 וה-DS3 החדשות. סביבת הנהג של ה-C4 החדשה זהה לזו שנראתה באותה DS4 'היי-ריידר' ובולטת בה הגישה השמרנית כאשר בסיטרואן נטשו את לוח המכוונים הדיגיטלי הממוקם במרכז לטובת עיצוב שיגרתי יותר אך עדין נאה למדי. כמו רוב יצרניות הרכב כיום שהדגם החדש שלהן הוא למעשה מתיחת פנים מעמיקה לדגם קודם, כך גם סיטרואן הולכת בדרך דומה כפי שמרמז בסיס הגלגלים שנותר זהה ועומד על 261 ס"מ. לעומת זאת התארכה ה-C4 החדשה ב-5 ס"מ (433 ס"מ), היא רחבה יותר ב-2 ס"מ (179 ס"מ) וגבוהה ב-3 ס"מ (149 ס"מ). תא המטען גדל באופן משמעותי ועומד על נפח מרשים של 408 ליטרים.

סיטרואן C4 החדשה תעשה שימוש במנועי הבנזין המוכרים של PSA בנפח 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה המספקים 95 ו-120 כ"ס בהתאמה. מעליהם יוצע מנוע ה-1.6 המוגדש בגרסתו החדשה עם 155 כ"ס כפי שהופיע לאחרונה בפיג'ו RCZ בה נהגנו לאחרונה. ישנם כמובן גם מנועי טורבו דיזל מתקדמים בהספקים של 90, 110 ו-150 כ"ס.
בסיטרואן מדברים על מערכת EGS (ר"ת: Electronic Gearbox System) ובתמונת הפנים שפורסמה רואים בפירוש בורר תיבת הילוכים אוטומטית אך לא נמסרו פרטים לגביה. סביר להניח שמדובר בתיבת ה-6 הילוכים החדשה שמפותחת בקונצרן PSA ועתידה להחליף את תיבת ה-AL4 המיושנת.

עוד בתפריט של ה-C4 החדשה: אפשרות לבחור את צבע תאורת המכוונים וצלילי ההתראה, בלם יד חשמלי, מערכת פנסים עוקבי פניה ואופציה למסאג' במושבים הקדמיים. ה-C4 החדשה תערוך בכורה בתערוכת פריז הקרובה שתערך בספטמבר.