המאיבאך 57S קופה מתבססת מכאנית על הסדאן ה"סדרתית", אך מרכבה פחות או יותר מיוצר מחדש על ידי אנשי Xenatec Groupמותג העילית של קונצרן מרצדס, מאיבאך, לא ממש התרומם או עומד בציפיות יוצריו. החייאת השם המפואר מן העבר לא צלחה כראוי ורבים רואים בדגמי מאיבאך המעטים (3 תצורות סדאן/לימוזינה) גרסאות מאובזרות ומפוארות במיוחד של מרצדס S קלאס ותו לא. למעט גרסת הלנדאולט האקסצנטרית קשה גם להצביע על גרסאות מרכב ייחודיות או מעניינות.

עתה מכריזה סדנת-עילית גרמנייה על תוכניות לייצר סדרה מוגבלת של מאיבאך קופה, על בסיס המאיבאך 57S. ולא מדובר בעוד יצירה חד-פעמית המוזמנת מראש על-ידי נסיך נפט כלשהו, אלא על מועד לתחילת הייצור (יולי הקרוב), מחיר (החל ב-650,000 יורו, אם זה עקרוני) וכמות – 100 יחידות. הסדנה היא Xenatec Group מהעיירה ויינסברג שבגרמניה ואם לא שמעתם עליה אתם שייכים לרוב; הסדנה מתמחית בבניית מכוניות חלום, פשוטו כמשמעו, כאשר כמעט כל גחמה או דרישה מבוצעת עבור הלקוח שלא אמורה להיות לו בעיית תזרים מזומנים. מכאן שרוב הגרסאות היוצאות את שעריה הן יצירות חד-פעמיות ורובן אינן מתפרסמות בשל אופי קהל היעד. לקהל ארצי יותר עוסקת הסדנה בשיפורי מכוניות שונות, בעיקר אודי ומרצדס, הכוללים בעיקר הארכות, הגבהות ומיגון. בנוסף עוסקת החברה בתכנון, הסבת או ייצור מכוניות מיוחדות על-פי דרישה החל במכוניות ללוויות, שלא נדע, דרך משאיות מיוחדות ועד להגבהת גגות למכוניות סדרתיות לשימוש כמוניות או כלי רכב מסחריים.
325,000 יורו לדלת
צילום: מנהל


במאיבאך כבר היו בסרט שנקרא 'קופה'; הנה דוגמא מ-1933: גרסת קופה 4-דלתות של הצפלין שנבנתה על-ידי בונה המרכבים ספון (Spohn)
ל-Xenatec Group, למרות שמה הנוכחי, מורשת ארוכה ומפוארת ומאז הוקמה לפני כ-100 שנה (נקראה בתחילה Drauz) עסקה בבניית מרכבי עילית עבור שועי ומלכי אירופה, כמו גם בייצור מכוניות שלמות עבור יצרניות שונות, בהן אף גרסאות של הפורשה 356 והב.מ.וו 326 משנות ה-30'. ככזו לא מדובר בעוד משפר מן השורה, והביטחון להצהיר על הכוונה לייצר 100 יחידות נובע בין היתר הודות לשיתוף הפעולה ההדוק – וההכרה – לה זוכה הסדנה ממאיבאך בתכנון וייצור הקופה. זאת ועוד – מאיבאך כבר הודיעה על מתן אחריות מכאנית (4 שנים) למכונית וייתכן אף שהמכוניות תיקראנה 'מאיבאך 57S קופה', ותשווקנה גם באמצעות סוכני מאיבאך בעולם. גושפנקא חזקה מכך לא צריך בליגה אליו פונה הסדנה (סעיף זה טרם נסגר אך הכיוון חיובי).

כבסיס לקופה הענקית תשמש מאיבאך 57S "סדרתית" שלמעשה מפורקת כמעט עד ליסוד על ידי אנשי Xenatec Group. אלו יבנו מחדש את רוב החלק העליון של המרכב, החל מקורות A, B ו-C שמיקומן ואורכן משתנה, הדלתות, צידי המרכב והגג. הקורה האמצעית (B) מוזזת 20 ס"מ לאחור, לאפשר את התקנת הדלת הענקית וגישה נוחה יותר לפנים, הגלגלים האחוריים הורחקו בלא פחות מ-20 ס"מ האחד מהשני לטובת עוד (הרבה) מקום מאחור, ואלו נעולים על חישוקים מקוריים בקוטר 20 או 21 אינץ', בהתאם לבחירת הלקוח. בסיס הגלגלים, אגב, לא ישתנה ויעמוד על כ-340 ס"מ...
מתחת לחופה הקדמית נותרת אותה יחידת כוח בריאה מהמאיבאך 57S – V12 בי-טורבו בנפח 6.0 ליטר המציע 612 כ"ס ומומנט מבהיל של 102 קג"מ. זו תציע לקופה – שתשקול ככל הנראה פחות מהסדאן 57S – ביצועים לא רעים בכלל, כאשר לאחות בעלת 4 הדלתות נתון מהירות מרבי של 275 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 תוך כ-5.0 שניות.
כיאה לליגה העליונה של מכוניות הפאר בעולם, הכוללת מן הסתם גם את מאיבאך, גם רוכש הקופה יוכל להזמינה פחות או יותר איך שירצה, בכל הקשור לאבזור, צביעה, חומרים ותפירה על-פי מידותיו.
325,000 יורו לדלת
צילום: מנהל
המחיר, כאמור, מתחיל ב-650,000 יורו, לפני מיסים או תוספות. ניתן להעריך שאף מאיבאך 57S קופה לא תימכר במחיר זה, כך שהמספרים עלולים לטפס עוד ועוד מעלה. פתאום המתחרות הישירות – בנטלי ברוקלנדס (החל ב-345,000 יורו) ורולס-רויס פאנטום קופה (החל בכ-450,000 יורו) נראות כמציאה ממש.

קהל היעד לקופה האקסקלוסיבית נמצא במזרח הרחוק והתיכון, ארה"ב ורוסיה. לאירופה כנראה יוותרו יחידות בודדות.