עבור חובבי הרכב, במיוחד אלו שתודעתם המוטורית התעצבה בשנות ה-80' וה-90', השילוב בין פיג'ו עם המונח GTI הוא כמעט מובן מאליו. אמנם הייתה זו פולקסווגן שהביאה לעולם את הגולף GTI שייסדה את קטגורית ההוט האצ' אבל לפיג'ו יש חלק נכבד בהשתרשות הקטגוריה עם מסורת ארוכה של דגמים כמו ה-205 GTI וה-309 GTI בשנות ה-80' וה-106 GTI וה-306 GTI בשנות ה-90'. בשנים הללו פיג'ו הייתה מזוהה כיצרנית של מכוניות מהנות לנהיגה כאשר הגרסאות הספורטיביות רק חידדו את הדגש ששמה פיג'ו על הנהגאבל בעשור האחרון השתנה סדר העדיפויות בפיג'ו. אמנם פיג'ו המשיכו להציג גרסאות חמימות לדגמיה אך אלו בבסיסן איבדו את החדווה המוכרת ואת הכתר הספורטיבי לרנו שהצליחה במיוחד עם הקליאו ספורט והמגאן ספורט.
את ה-206 החיננית החליפה ה-207 התפוחה ואת ה-306 הנפלאה החליפה ה-307 הבורגנית שזכתה לגרסה חמימה רק בערוב ימיה. פיג'ו 308 המשיכה את מגמת ההתברגנות והעלייה במשקל והציפיות בקרב חובבי הרכב הלכו ופחתו.

דווקא לאחרונה הפתיעה פיג'ו שהציגה את ה-RCZ המעוצבת שמבוססת על ה-308 והראתה שבפיג'ו לא שכחו את הניחוח הספורטיבי אם כי העדיפה לעטוף אותו במראה מעוצב ואופנתי. כעת חושפים בפיג'ו את הגרסה החמה ל-308 שחוזרת להשתמש בשלוש האותיות הקדושות GTI (ה-307 החמה השתמשה באותיות RC).
ה-308 GTI עושה שימוש במנוע ה-1.6 טורבו המוכר של פיג'ו וב.מ.וו שהופיע בגרסתו החזקה ב-RCZ. המנוע בעל מגדש טורבו טווין סקרול, הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה מספק 200 כ"ס הזמינים בין 5,500 ל-6,800 סל"ד ומומנט של 28 קג"מ בין 1,700 ל-4,500 סל"ד. ה-308 GTI תוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות מה שיביא אותה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות. לשם השוואה הגולף GTI שחזקה יותר ב-11 כ"ס עושה זאת ב-6.9 שניות.
עוד בחבילה של ה-308 GTI מרכב מונמך בס"מ, מתלים מוקשחים ומראה קרבי יותר בזכות פגושים קרביים, יותר, ספויילר צנוע על הדלת האחורית, תגי GTI וחישוקי 18' עם צמיגי 225/40 שמשלימים את החבילה שמגיעה, אגב, רק במרכב 5 דלתות.

מוקדם עוד לקבוע האם ה-308 GTI תחזיר עטרה ליושנה אבל אפשר לקוות כך, במיוחד כאשר בפיג'ו טורחים לציין שבקרת היציבות ניתנת לניתוק מלא.
ה-308 GTI תצא לשוק באירופאי כבר בחודש הבא כשמחירה יעמוד על כ-27 אלף יורו.