בשנים האחרונות עושים מגדשי הטורבו במנועי הבנזין קאמבק בזכות הדרישה למנועים ירוקים וחסכוניים יותר, דבר שמתאפשר בזכות הבעירה היעילה יותר במנועים מוגדשים. הפופולאריות של מנועי הטורבו כל כך גדלה עד שאפילו ב.מ.וו שדגלה לאורך שנים במנועים אטמוספריים עברה להשתמש בשנים האחרונות במנועים מוגדשים. בקבוצת פולקסווגן השכילו לשלב את המנועים המוגדשים עם מערכת ההזרקה הישירה וכיום תופסים מנועי ה-TSI את מקומם של המנועים האטמוספריים כפי שקורה, לדוגמא, עם מנוע ה-1.2TSI שתופס את מקומו של מנוע ה-1.6 ליטר הותיק.
כעת גם מרצדס מאמצת את הטרנד הטכנולוגי ומציגה שני מנועים בתצורת V6 ו-V8 עם הזרקה ישירה ומגדשי טורבו שעתידים להחליף את מנועי ה-V6 וה-V8 שקיימים בהיצע החברה.

מנוע ה-V8 החדש הוא בנפח 4.6 ליטר , 4,663 סמ"ק אם רוצים לדייק, שמחליף את מנוע ה-5.5 ליטר המוכר. כפיצוי על הירידה בנפח התווספו שני מגדשי טורבו, אחד לכל צלע, ובזכותם קופץ הספק ל-435 כ"ס (ב-5,250 סל"ד) לעומת 388 כ"ס במנוע המוחלף, שיפור של 12%. השיפור במומנט לעומת זאת משמעותי עוד יותר כאשר המנוע החדש מפיק 71.4 קג"מ שזמינים בין 1,800 ל-3,500 סל"ד לעומת 54 קג"מ במנוע המוחלף, שיפור של 32%. בהשוואה ל-CL500 הנוכחית מדובר בשיפור של 22% בצריכת הדלק לכדי 10.5 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 224 גרם לק"מ בלבד.

מנוע ה-V6 נותר בנפח 3.5 ליטר ומצויד במגדש טורבו בודד כשההספק עלה ל-306 כ"ס, ב-6,500 סל"ד, לעומת 272 כ"ס במנוע הקודם. נתון המומנט עלה ב-2 קג"מ ל-37.7 קג"מ שמושגים בין 3,500 ל-5,250 סל"ד. לפי מרצדס השיפור בצריכת הדלק בהשוואה ל-S350 עומד על 13.5 ק"מ לליטר, שיפור של 24%, ופליטת ה-CO2 על 177 גרם לק"מ בלבד.

צמד המנועים החדש מיועד להשתמש גם במערכת דימום מנוע בעמידה והם יופיעו בתחילה ב-S קלאס וב-CL קלאס בסתיו הקרוב. בשלב מאוחר יותר צפויים להגיע לדגמים נוספים במשפחת מרצדס.