הפייטון, מכונית הפאר המתבגרת של פולקסווגן, זכתה אומנם בפרס עיצוב בעת השקתה, אך כיום – בשנתה השביעית בייצור! – היא כבר לא ממש משתתפת בתחרות העזה הניצחת בין מיטב התוצרת הגרמנית (ויש שיגידו שהיא מעולם לא השתתפה בה). מכוניות כדוגמת ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס והאחות מבית – אודי A8 – לא רק צעירות ואטרקטיביות יותר, אלא גם נהנות מסמל "נחשב" יותר. באירופה המכירות היו חלשות למדי מאז הצגתה, ובארה"ב אף הופסק שיווקה ב-2006 בשל חוסר ההצלחה (כמו גם בישראל). ולמרות זאת, אחרי תקופה כה ארוכה בייצור, גם היא זוכה לרענון מתבקש – אך מינורי מאוד.
הפייטון נותרת עם אותם המנועים: גרסת הכניסה מצוידת במנוע V6 המנפק 280 כ"ס, כשמעליה מוצעת גרסת V8 עם 335 כ"ס או W12 המשותף גם לגרסה המאורכת של אודי A8, כאן עדיין עם 6.0 ליטר ו-450 כ"ס. נושאת הנוסעים המפוארת תגיע מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות בלבד ותיעצר במגביל המהירות החותך את הדחף קדימה ב-250 קמ"ש.
מנוע הדיזל היחיד בהיצע מנפק 240 כ"ס ומאפשר ביצועים נאים אף הוא (237 קמ"ש, 8.6 שניות למאה קמ"ש), צריכת דלק של 11.8 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים בשיעור של 224 גרם לק"מ.
גם שאר התכונות המובנות של הפייטון כמעט לא השתנו: הנעת 4Motion לכל ארבעת הגלגלים, מתלי אוויר, בקרת אקלים מתקדמת עם ארבעה אזורים שונים הניתנים לתפעול במקביל, מערכת שמע מתקדמת בעלת 18 רמקולים, מושבי עור מתכווננים מלפנים ומאחור ועוד. כמו בעבר, ניתן לבחור בשתי גרסאות אורך לבסיס הגלגלים ושני סידורי מושב מאחור (צמד או שלישיה).
אז מה כן השתנה? בחזית זכתה הפייטון למראה החדש של היצרן באמצעות פנסי בי-קסנון חדשים ושורת לדים מתחתם, עדכון לשבכה הקדמית, למכסה המנוע, לכנפיים ופגושים חדשים. השינויים מאחור כוללים פגוש חדש, פנסי LED וכן צמד סופיות מפלט מכרום.
פרט לגלגל הגה חדש ומספר תוספות טכנולוגיות (למשל, פונקצית "זיהוי שלטי דרך" באמצעות מערכת חיישנים ואפשרות להשתמש במפות מ'גוגל' בבקרת הניווט) כמעט ואין שינויים גם בתא הנוסעים.
המכונית מוצגת בסין הואיל וזהו שוק היצוא הגדול ביותר של הפייטון (יחד עם דרום קוריאה). תחילת המכירה באירופה צפויה בקיץ 2010 – וכנראה שהשיווק לישראל לא יחודש.