האם זו מכונית הקונספט הגדולה ביותר של סיטרואן אי-פעם? עם אורך של 5.30 מ' ורוחב של 2.0 מ', כנראה שכן. ה'מטרופוליס' (Metropolis) המסיבית פותחה על ידי מחלקת העיצוב הבינלאומית של סיטרואן השוכנת בשנחאי. היא מיועדת ספציפית לשוק המקומי ותוצג בביתן הצרפתי בתערוכת 'אקספו 2010' העולמית שתפתח בשנחאי ב-1 במאי.
המטרופוליס מייצגת היטב את מה שקורה בשוק הסיני כיום, שמתפתח בצעדי ענק כולל נתח משגשג למכוניות יוקרה – וטעמם של הסינים אומר שמה שיותר גדול, יותר טוב. יש סיבה מדוע יצרניות הפרימיום מציגות בזו אחר זו גרסאות מוארכות של מכוניותיהן רק – ודווקא – לשוק הסיני.
המטרופוליס אמורה כמובן להציע פאר, יוקרה ונוחות אבסולוטית (בסיוע מיתלים הידרואקטביים, כמובן), אך במקביל היא – איך לא – ידידותית לסביבה. היא מצויידת ביחידת הנעה היברידית פלאג-אין המשלבת מנוע V6 בנפח 2.0 ליטר המפיק – אומרת סיטרואן – 272 כ"ס, יחד עם תיבת מצמד-כפול עם 7 הילוכים ומנוע חשמלי. זה מסוגל לספק 55 כ"ס באופן רציף ועד 95 כ"ס לפרקי זמן קצרים. אבל סיטרואן טוענת כי התפוקה המשולבת המירבית, למשל לצורך עקיפה, מגיעה ל-460 כ"ס... זה בסדר, גם לנו המתמטיקה לא ממש מסתדרת. סיטרואן טוענת לפליטת CO2 של 70 גרם/ק"מ בלבד, וגם זה לא ממש מסתדר לנו אלא אם המכונית נוסעת לטווחים קצרים בלבד תוך ניצול מקסימלי של המנוע החשמלי והטעינה שקיבלו המצברים מהרשת הביתית... נו שוין, ממילא מדובר במכונית קונספט אז לא נלך לרב בענין הזה.