וודאי לא ידעתם אבל אלן לובינסקי, הבעלים של חברת AC המיתולוגית מבלה את רוב זמנו בארץ. הוא נמצא בימים אלה בשיאו של פרויקט מעניין ביותר ליצירת רכב חשמלי עם שותפה ישראלית בשם 'אלובין'. פרי ראשון לשותפות ביניהם כבר נחשף בתערוכת ז'נבה בצורת שלדה שעשויה ברובה (97%) ממגנזיום. באלובין מספרים על הליך ייצור מיוחד של חלקי השלדה שתשקול 67 ק"ג בלבד. יהיה ניתן להרכיבה תוך רבע שעה בתהליך קל שרובו הדבקה.

ההכרות בין אלובין ללובינסקי החלה כאשר זה חיפש שותף ליצירת שלדה קלה וחזקה לקוברה. אבל עבור אלובין ההתפתחות הטבעית הייתה להגיע לכלי חשמלי עירוני שאינו צריך לעמוד בעומסים שדורשת מכונית ספורט. הרעיון שהנחה אותם הוא שבגלל משקל המצברים ובעיית הטווח, כלי כזה צריך להיות קל במיוחד.

כרגע נע הרעיון בין ייצור של כ-1,000 יחידות שיעברו תקינה במסגרת החוק האירופאי לכמות קטנה, או שיתוף פעולה עם חברה גדולה והגעה לכמויות גדולות. באלובין מספרים על עניין רב בתפיסה שהראו מספר חברות בהן טאטא וג'נרל מוטורס. ללובינסקי עצמו קשר טוב עם ג'נרל מוטורס (שתרמה לקוברה החדשה את מנוע הקורבט) ובאלובין גם מספרים על הסכם לקניית חלקים של הוולט באם יהיה צורך.

לפחות כרגע נראה שלובינסקי מעדיף את הדרך העצמאית, בין היתר כי הוא מאמין שבתחילת הדרך תהיה כניסת הרכב החשמלי בצורה קטנה מבחינת מכירות. לכן מבחינתו יכולות המכוניות להתפתח ולהימכר תחת מטריית AC "יש לנו היסטוריה של משקל קל ואפילו השם שלנו מתאים לחשמל".
לובינסקי מאמין שתוך חצי שנה יגיע הפרויקט למצב של שלדה נוסעת ותוך שנה לאב-טיפוס. מבחינתו, הוא היה מעוניין לייצר את הרכב (או לפחות את השלדה) בארץ בגלל ההתלהבות שיש כאן מהמכונית החשמלית. אנחנו בהחלט נעקוב אחריו.