שברולט סילברדו
שברולט סילברדו זוכה למעמד מיוחד בקרב הטנדרים בארץ. בזכות היותו מוגדר כמשאית הדורשת רשיון ג' הוא נהנה ממס מופחת מה שהופך אותו לתחרותי במיוחד דווקא אל מול הטנדרים היפנים המקובלים, והקטנים ממנו משמעותית. ובעוד בקרב הטנדרים היפניים מתחולל קרב על התואר "למי יש את המנוע הכי חזק" משקיף עליהם הסילברדו (כמו גם פורד F350) מלמעלה שבאורוותו מנוע עצום עם הספק שלא היה מבייש מספר מכוניות ספורט בעלות יומרות או סתם משאיות כבדות.
ואם עד עכשיו זה לא סיפק אתכם, אז בשבוע שעבר הודיעה שברולט שלקראת 2011 משפחת הסילברדו, כמו גם הסיירה התאום של GMC, תעבור מקצה שיפורים קליל בסדרות ה-2500HD וה-3500HD. עיקר השיפורים – מנוע חזק עוד יותר.
המנוע המעודכן של הסילברדו הוא אותו דיזל V8 בנפח 6.6 ליטר עם שסתומים עיליים ומגדש טורבו בעל גאומטריה משתנה שזכה למערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ומערכת שימון משופרת למגדש. התוצאה שהתקבלה היא תוספת של 32 כ"ס ו-14.5 קג"מ ובסך הכל מדובר ב-397 כ"ס ב-3,000 סל"ד ומומנט עצום של 105.7 קג"מ ב-1,600 סל"ד. בשברולט טוענים גם לשיפור של 11% בצריכת הדלק והפחתה של 63% בפליטת ה-NOx של המנוע. בנוסף הוגדל גם מיכל הדלק לנפח של 136 ליטר מה שאמור להספיק לטווח נסיעה של 1,090 ק"מ שפירושו צריכת דלק ממוצעת של 8 ק"מ לליטר שנשמעים אופטימיים מידי.
עבור מי שמסתפק במועט יוצע אותו מנוע עם הספק מופחת של 335 כ"ס ב-3,100 סל"ד ורק 94.6 קג"מ ב-1,600 סל"ד.

בנוסף חוזקו הסרנים והסילברדו החדש מסוגל להעמיס ולגרור משקל רב יותר מבעבר וכשצריך לעצור יסתייעו דגמי הדיזל גם בבלם אגזוז שפועל על מגדש הטורבו. משאית כבר אמרנו?