מעטות הן סדנאות הרכב כיום המסוגלות להפתיע באמת כמעט עם כל מכונית תצוגה או רעיון חדש שלהן. אין ספק שרינספיד השוויצרית נמנית עם היותר-מקוריות שבהן, ולרוב מעוררת צפייה דרוכה לגבי יצירתה הבאה אותה תחשוף, בדרך כלל במסגרת "תערוכת הבית" עבורה בז'נבה. יצירתיותו המרשימה של פראנק רינדרקנכט, הבעלים, וצוותו מולידים תמיד קונספט או רעיון מקוריים במיוחד, שונים בתכלית בכל פעם (ראו כדוגמא אחרונה את ה-iChange או את ה-Exasis מלפני כ-4 שנים).

על הקונספט UC כבר סיפרנו לכם לפני כחודשיים ועתה נחשפת המכונית באופן מלא ועם כל הנתונים, יחד עם גלריית תמונות שכרגיל אצל רינספיד מהווה יצירת מופת בפני עצמה (מצורפת משמאל).
הרעיון העיקרי העומד מאחורי ה-UC – קיצור של Urban Commuter – הוא בשילוב הרכב העירוני הזעיר עם מערך הרכבות כאשר בחזון של רינספיד (כמו גם בצילומים המרהיבים אותם הפיקה לכבוד השקת ה-UC) יכלול קרונות מיוחדים שיאפשרו העברת כלי הרכב הזעירים בין כרך לכרך; "על הדרך" ניתן יהיה להטעין את הסוללות ב-UC. רכישת כרטיס לנסיעה בקרון שכזה, כולל הטענת הסוללות, תוכל להיעשות באמצעות רשת האינטרנט, גם מתוך המכונית.


הרעיון אינו חדש באירופה, אך הקונספט של רינספיד הוא הראשון להציע פיתרון פרקטי. אם עבורנו זה נשמע כגימיק חביב ותו לא, דמיינו את עצמכם באירופה, עולים עם המכונית לרכבת בציריך, למשל, ו"נוחתים" לאחר מספר שעות בבירה אירופאית כלשהי, יורדים בנסיעה, עוסקים בענייניכם, ובסופו של יום חוזרים ברכבת לתחנה ממנה יצאתם ...ונוסעים הביתה. זאת אומרת, בכל שלב המכונית נותרת עירונית גרידא ללא הצורך ביכולות גמיעת מרחק גדולה, ביצועי אוטוסטראדה או ממדים החיוניים להישרדות בכביש המהיר.

הגמדה-בממדי-סמארט החשמלית היא באורך 259 ס"מ, רוחב של 163 ס"מ וגובה של 149 ס"מ ומיועדת מן הסתם לשני נוסעים. בסיס הגלגלים עומד על 180 ס"מ. המשקל עומד על 980 ק"ג מאוד לא צנועים, כאשר עיקר האשמה מוטלת על מערכת סוללות הליתיום-אייון המספקות חשמל למנוע. זה האחרון מתהדר בהספק מרבי של 30 קילו-וואט (כ-41 כוח-סוס, בתרגום חופשי) ובמומנט קבוע של כ-13.3 קג"מ, מספיק להאיץ את הגמדה החשמלית מעמידה ל-50 קמ"ש תוך כ-4 שניות ולמהירות מרבית של 120 קמ"ש. יחידת הכוח ממוקמת בחזית והיא גם מניעה את הגלגלים הקדמיים. טווח הנסיעה המובטח בין טעינות עומד על 105 ק"מ.

השליטה ברכב מתבצעת באמצעות 'ג'וי-סטיק' הממוקם בין צמד המושבים. היעדר גלגל ההגה מהווה יתרון ברור בכל הקשור לבטיחות הנהג. היעדר מנוע בעירה פנימית מונע חימום באמצעות חום המנוע, ולפיכך מותקנת כאן מערכת חימום/קירור חשמלית.
לטובת מטען מוצע מקום מאחורי צמד המושבים או – במידה ונדרש מקום נוסף – בתוך מזוודה הניתנת להתקנה והורדה מהירה מגג הרכב. מרכב הפלסטיק מולבש על שלדת צינורות פלדה. חישוקי האלומיניום "קלים במיוחד", לדברי רינספיד, והנם בקוטר 17 אינץ' עליהם מולבש גומי נמוך-חתך במידה 195/45.
גימיק נחמד היא "ערכת התיקון"; מדובר בנייר דבק מיוחד וצבע תואם באמצעותו ניתן לבצע תיקונים במרכב, גם כאשר מדובר בפגיעות משמעותיות, שריטות עמוקות או שבירת חלקים קטנים – על המקום, ללא לכלוך ובמהירות רבה.

למרות שמדובר בגמדה שאמורה להיות בעיקר זולה ונגישה לרבים, לא יכלו להתאפק ברינספיד וב-UC הוכנסו שלוש "יציאות" יוקרתיות: מערכת שמע איכותית מבית הארמן&קארדון, שעון איכות אנאלוגי וכיסוי "פתח תדלוק" מזכוכית יוקרתית (מבית סבארובסקי) אשר באמצעות טכנולוגיה ייחודית משנה את צבעה בהתאם לרמת הטעינה של הסוללות; ירוק: הסוללות מלאות לגמרי, כתום – הסוללות מלאות כדי מחציתן ואדום – נדרשת טעינה.

כפי שדיווחנו בידיעה הקודמת לגבי ה-UC, החשמלית השוויצרית הזעירה תוכננה מתוך מחשבה לייצרה בייצור המוני, מן הסתם לא על-ידי הסדנה הזעירה. אנשי רינספיד טוענים כי הם נמצאים במגעים מתקדמים עם כמה גופים בנידון.