למרכז העיצוב האמריקני של קיה, השוכן בקליפורניה, KDCA, יש תפקיד חשוב בתנופה שעוברת על המותג הקוריאני בתקופה האחרונה – תנופה הבאה לידי ביטוי בנתוני גידול עקביים ומרשימים. בשנה האחרונה לבדה הושקו מספר דגמים חשובים לעיצובם אחראי KDCA, ביניהם קיה סול, קיה פורטה (כיום הדגם הנמכר ביותר של קיה ברחבי העולם) וקיה סורנטו החדש. עכשיו מציגה קיה בתערוכת שיקאגו מכונית-קונספט בעלת עיצוב דרמטי העונה לכינוי Ray, קרן (מסוג קרן שמש או רנטגן, יש לציין, לא קרניים כמו בכותרת המתחכמת-מדי של הידיעה הזו...). מדובר בסדאן-קופה עתידנית בעלת 4 דלתות, כשהאחוריות נפתחות לאחור ומאפשרות גישה קלה לתא הנוסעים, בו מקום לארבעה. את ההנעה מספקת יחידת כוח היברידית המשלבת מנוע בנזין הזרקה-ישירה בנפח 1.4 ל' המפיק 153 כ"ס (מן הסתם בסיוע הגדשה, למרות שהדבר לא צוין) יחד עם מנוע חשמלי בהספק מרשים של 106 כ"ס. המכונית יכולה לנוע בכוח בנזין בלבד, חשמלי בלבד או שילוב של השניים; המצברים ניתנים לטעינת פלאג-אין חיצונית ומספקים טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ, כאשר קיה מצהירה על צריכת דלק כוללת מרשימה של 85.9 ק"מ/ל' וטווח נסיעה כולל של 1200 ק"מ!
שורה של טכנולוגיית לחסכון בצריכת אנרגיה יושמו במכונית, לפחות על הנייר: תכנון אוירודינמי מתקדם, חומרי צבע ננו-טכנולוגיים וחומרי פנים מיוחדים המפחיתים את התחממות המכונית מהשמש ובכך גם את צריכת האנרגיה למיזוג-אוויר, צמיגים גבוהים וצרים במידה 195/50-20 המפחיתים את ההתנגדות בגלגול, ואפילו מערכת שמע מיוחדת הצורכת פחות אנרגיה.