כמו שסיפרנו לכם בשבוע שעבר, וולוו מנסה להעיר את מכירות ה-S40 עם גרסת בסיס חדשה. זו מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר בנזין, שעד כה לא שווק בארץ, ובתיבת הפאוור-שיפט. הדובדבן בקצפת הוא כמובן תג המחיר הזול בהרבה מבעבר – 169,000 שקלים.
עד כה שווקו גרסאות הבנזין של הוולוו S40 רק עם המנועים הגדולים יותר של היצרן (חמישה צילינדרים) וסבלו מתג מחיר גבוה מדי: החל מ-221,000 שקל לגרסאות הבנזין (כ-197,000 שקלים לדיזל). המכירות היו בהתאם ובשנה האחרונה למשל נמכרו 26 יחידות בלבד מדגמי ה-S40. כעת מנסה מאיר לשנות את המאזן עם הוספת גרסת בסיס חדשה להיצע הקיים.

מבחינת יחידת הכוח מדובר בשילוב זהה לזה שהוצג לאחרונה ב-C30 המחודשת כלומר מנוע ה-2.0 ליטר (145 כ"ס), המוכר לנו מפורד ומאזדה. מנוע זה היה קיים גם בעבר בהיצע של הדגם באירופה, אבל מה שאפשר את הגעתו לארץ הוא שידוכו לתיבת הפאוור-שיפט כפולת המצמדים של וולוו. עימה תרשום המכונית 205 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-9.8 ש'. אגב, את התיבה החדשה והמוצלחת פגשנו לראשונה בגרסת הדיזל של ה-S40.

למרות שמדובר בגרסה הזולה בהיצע היא תהיה מצוידת למדי כולל בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע מקורית עם שישה רמקולים. גרסת ה'לקשרי' תעלה 179,000 שקלים (מערכת שמע משודרגת, בקרת שיוט ועוד) כאשר בפסגה נמצאת וגרסת ה'פרמיום' (גג נפתח ריפוד שונה) ב-195,000 שקלים.