זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים התקצר בשיעור ממוצע של 27%. כך דיווח אתמול (יום א') משרד התחבורה. מהנתונים מתברר כי בשעות השיא (בין 8:00-7:00) זמן הנסיעה הממוצע ממחלף דניאל ועד לגינות סחרוב, התקצר ב-10 דקות ועומד על כ-26 דקות.
כמובן שכפועל יוצא גדלה גם מהירות הנסיעה הממוצעת ומשרד התחבורה בחר לאשש זאת במספרים. בקטע שבין שער הגיא ועד מחלף שורש למשל עלתה המהירות הממוצעת ב-35 קמ"ש – מ-41 קמ"ש לפני הניסוי ל-76 קמ"ש, בתקופת הפיילוט. בדיקת אותו קטע שעה מאוחר יותר (בין השעות 08:00-09:00) יגלה כי שמירה על אותה מהירות ממוצעת, אך עדין מדובר על שיפור לעומת הממוצע שעמד לפני תקופת הניסוי – 49 קמ"ש. גם בדיקת קטע הדרך שבין מחלף שורש ועד מחלף חמד תגלה עליה במהירות הממוצעת מ-70 קמ"ש ל-80 קמ"ש בממוצע.
למרבה ההפתעה במשרד התחבורה טוענים כי בכביש 443 – הכביש אליו הוסטה תנועת המשאיות – חלה ירידה של 7% "בלבד" בזמן הנסיעה הממוצע.

6 חודשי פיילוט
במסגרת הפיילוט שיזם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ נאסרה תנועת משאיות וכלי רכב כבדים במשקל של יותר מ-12 טון, בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לירושלים בין השעות 06:30 ל-09:30 בבוקר. בנוסף, נאסרה נסיעת משאיות כבדות בשעות הבוקר גם בכביש מס' 3 בקטע שבין מחלף לטרון ועד מודיעין, בכביש מס' 375 המוביל לצור הדסה וכביש 431 בקטע שבין מחלף ענבה ועד מודיעין. הפיילוט החל ב-1 בדצמבר 2009 ואמור להמשך שישה חודשים עד ל-1 במאי 2010.

כעת, לאחר מסיכום נתוני החודשיים הראשונים מגדיר השר כץ את השלב הראשון בפיילוט "כהצלחה מעבר למשוער ומעל לכל הציפיות של מהנדסי הפרוייקט". לדבריו, אם ההצלחה תמשך יבחן משרדו אפשרות להרחיב את הפיילוט לכבישים נוספים בארץ.