התובעים רכשו טויוטה (מודל 2003) מיד שנייה, ובעקבות כשל במנוע הרכב נאלצו לבצע החלפת מנוע. בשל כך, הגישו תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, כנגד יבואנית הרכב – 'יוניון מוטורס' וכן כנגד המוסך המטפל – מוסך זמיר בקל, אליה צורפה חוות דעת מומחה מטעמם, שלא ראה את המנוע, אך עיין במסמכים רלוונטיים. הסכומים שנתבעו הם 12,000 שקלים בגין החלפת המנוע, 1,819 שקלים בגין חוות דעת השמאי, 690 שקלים בגין הוצאות נסיעה ו-20,000 שקלים בגין עוגמת נפש שנגרמה להם.

לטענת יוניון מוטורס, אין היא נושאת באחריות, נוכח העובדה כי מדובר ברכב בן שש שנים, שלא נרכש ממנה, לא טופל במוסך מורשה והאחריות לגביו חלפה.
לטענת מוסך זמיר בקל, לא ידוע על כשל כזה ברכבים מהסוג שרכשו התובעים, ובטיפול שנעשה במוסך, לא התגלה כל סימן המבשר כי תקלה שכזו עומדת לקרות. כמו כן נטען, כי הרכב עבר בדיקה במכון בדיקה טרם רכישתו וגם בה לא נתגלה כל סימן לכשל.

לא הוכח כשל סדרתי במנועי רכבים מסוג זה
השופט גד ארנברג קבע, כי אין קשר בין התובעים ובין יוניון מוטורס, שכן הם לא רכשו את הרכב ממנה, אלא מצד ג', כאשר תקופת האחריות כבר הסתיימה. בנוסף, לא הוכח שבמנועים בסוג הרכב הנדון יש כשל, והעובדה כי הוצגו עוד שני מקרים כאלה, אינה מעידה על כשל בכל הסדרה.

באשר לאחריות המוסך נקבע, כי לא הוכחה התרשלותו – התובעים ביקרו במוסך כשנה לפני הכשל במנוע, ואין עדות לכך שכבר במועד זה היה סימן לבאות. כאמור, לא הוכח כשל סדרתי ברכבים מסוג זה, ועל כן אין מקום להטיל אחריות על המוסך שלא התריע עליו בפני התובעים.

לפיכך נפסק, כי משלא הוכחה עילת תביעה כנגד היבואנית, ולא הוכחה רשלנות המוסך. התביעה נדחית.

לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין