משפחת סדרה 70נשיא וונצואלה, הוגו צ'אבז, הודיע כי ייתכן וטויוטה תגורש מארצו אם היא תתעקש לא לייצר את מחליף הטויוטה לנד קרוזר מסדרה 70 במפעליה בוונצואלה. הדיקטאטור ההזוי והלא פעם לא צפוי בתגובותיו והתנהגותו שחרר הצהרות בסגנון זה לתקשורת, מבלי לפנות באופן רשמי להנהלת טויוטה – מצב המעמיד במבוכה רבה הן את מנהלי טויוטה בוונצואלה, הן את הנהלת טויוטה העולמית והן דיפלומטים יפניים שנדרשו לסוגיה.
צ'אבז הלאים – מאז עלה לשלטון ב-1999 – זה מכבר את תעשיות הנפט והאנרגיה בארצו ומאמין כי "חברות המגיעות לוונצואלה צריכות להבין שהן צריכות להעביר לידינו את הטכנולוגיה והידע שלהן". צ'אבז מאמין כי רכב בסיסי, קשוח ועמיד כמו לנד קרוזר סדרה 70 של טויוטה חיוני להתפתחותה של מדינתו – ההולכת ומבדלת עצמה משאר העולם – כאמצעי תחבורה חשוב בשטחיה העצומים של המדינה הדרום-אמריקאית שרוב הדרכים בה אינן סלולות או במצב גרוע. רכב כמו הטויוטה 70 מאפשר חיבור גם עם האזורים הנידחים ביותר במדינה אל המרכז ובכך להאיץ את התפתחותם. "במידה וטויוטה לא תשתף פעולה – שיעזבו" המשיך צ'אבז באיומיו. "הסינים רוצים לבוא לכאן וגם הם יודעים לייצר דגמים קשוחים...".

בשנת 2007 הפסיקה טויוטה את ייצור הלנד-קרוזר 70 בוונצואלה ואף הודיעה על כך לממשלה, כמתחייב בחוק המקומי. במסגרת ההודעה דווח כי לא יימשך ייצור הדגם בוונצואלה אך שיווקו יימשך ודגמים אלו ייובאו משווקים אחרים בהם הוא מיוצר (דרום אפריקה, אוסטרליה, מזרח אסיה ועוד). טויוטה ביקשה אישור לייבוא דנן אך עד היום לא התקבלה כל החלטה בנושא מצד הרשויות בוונצואלה.
במידה וצ'אבז יממש את איומו (ואין סיבה לחשוב שלא) סביר להניח שמפעלי טויוטה בוונצואלה יולאמו יחד עם כל הציוד, המכשור והטכנולוגיה. אנליסטים ופרשנים מאמינים כי רצונו האמיתי של צ'אבז הוא להאיץ ולקדם ייצור רכב מקומי ללא תלות בספקים חיצוניים, ואין כמו לקחת מפעל ומוצר מצליחים קיימים ופשוט להעבירם לרשות הממשלה; זה זול, מהיר ודי יעיל...

בטויוטה המבוכה גדולה שכן לטענת מנהלי טויוטה בוונצואלה איש לא פנה אליהם בסוגיה והם שמעו על האיום באמצעות כלי התקשורת. בפניה להנהלת החברה ביפן פנו אלו האחרונים לשר החוץ ולדיפלומטים יפניים נוספים על מנת שיפעלו להרגיע את המנהיג האגרסיבי או למצוא מוצא של כבוד מהפלונטר המגוחך שהתפתח סביב הטויוטה לנד קרוזר 70...

סדרה 70 של טויוטה מיוצרת מאז 1984 והחליפה את סדרה 40 כסדרת הדגמים הקשוחים המיועדים לעבודה של היצרן. למעשה מהווה סדרה 70 את ההמשך האבולוציוני של "טויוטה הקשוחה", הדגמים והגרסאות שבנו את המוניטין האגדי כמעט של טויוטה בתחום רכבי השטח והעבודה.