האם באמת צפוי לנו עתיד מוטורי חשמלי? אפילו ב.מ.וו, מתברר, לא יכולה להמנע מלבחון ברצינות את הערוץ הזה. ב.מ.וו החלה לצעוד בדרך החשמלית עם גרסת E של המיני, ועכשיו מגיעה המכונית החשמלית השניה של הקונצרן והראשונה של מותג ב.מ.וו: הקונספט ActivE (וזה גם יוצא מילה בעברית, באופן מאד נוח...). ה"אקטיבי" מבוסס על סדרה 1 קופה, כאשר מערכת ההנעה הרגילה הוחלפה במנוע חשמלי סינכרוני המניע את הגלגלים האחוריים – בכל זאת ב.מ.וו, לא? – ומפיק 170 כ"ס. המומנט המרבי המכובד הוא 25.5 קג"מ, אשר כרגיל במנועים חשמליים מתקבל כבר מאפס סל"ד.
170 כ"ס הם מנה מכובדת, בוודאי כאשר יש גם מומנט שופע בסל"ד נמוך, אבל במקרה של האקטיבי הם מספיקים רק כדי להאיץ ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ארוכות (המהירות המירבית מוגבלת ל-145 קמ"ש צנועים). הסיבה? המכונית הזו שוקלת לא פחות מ-1,800 ק"ג. לשם השוואה, ב.מ.וו 120i קופה, עם מנוע בנזין רגיל ואותו הספק בדיוק של 170 כ"ס, שוקלת רק 1,375 ק"ג. הסיבה, מיותר אולי לציין, היא סוללת המצברים הנדרשים כדי להגיע לטווח נסיעה סביר; אם כי "סביר" הוא ענין של הגדרה – ב.מ.וו מצהירה על טווח נסיעה "בעולם האמיתי" של 160 ק"מ, זאת למרות שמדובר במערך מצברי ליתיום-איון מסוג חדש שפותח על-ידי ב.מ.וו יחד עם שותפה טכנולוגית לענין זה, חברת SB LiMotive, במיוחד למכונית זו. זמן הטעינה? "רק" שלוש שעות (באירופה; בארה"ב זה יהיה 4.5 שעות), וגם זה רק אם תתחברו ל"מסוף" חשמלי יעודי עם קיבולת לזרם גבוה. בחיבור רגיל לרשת זמן הטעינה יהיה ארוך בהרבה.
רוצים עוד? ובכן תא המטען מכיל רק 200 ל', בגלל המקום שצריך להשאיר לרכיבי האלקטרוניקה למיניהם. השורה התחתונה היא – כפי שכותב שורות אלו רואה זאת – כי ארוכה עדיין הדרך עד שהנעה חשמלית תהווה אלטרנטיבה אמיתית למנועי השריפה הפנימית.