חברת 'ב.מ.ב', יבואנית צמיגי גודייר, השיקה היום (ג') את סדרת ה'איפשאנט-גריפ' (EfficientGrip) של היצרן. מדובר בסדרת צמיגים חדשה אשר מתהדרת בחסכון בדלק ואורך חיים ארוך מהממוצע.

לפי אנשי גודייר צמיגי הרכב נושאים באחריות ל-20% מצריכת הדלק. אחד הפרמטרים העיקריים לצריכת אנרגיה זו הינה התנגדות הצמיג לגלגול. ככל שצמיג – כל צמיג באשר הוא – יתנגד פחות לגלגול תושג צריכת דלק טובה יותר. לטענת אנשי החברה, בצמיג החדש הם הצליחו להפחית את ההתנגדות ב-15% (ביחס לדור הקודם של הצמיג) ומכאן גם הצליחו ליצור צמיג חסכוני יותר בדלק.
שלושה גורמים סייעו בהפחתת רמת ההתנגדות: הורדת המשקל העצמי של הצמיג בכ-10%, יצירת מבנה חדש לצמיג (בעל דפנות קשיחות יותר הנתונות פחות לעיוות) ובזכות מרכיב תרמו-פלסטי חדש שמכונה COOLCUSHION. רכיב זה תורם לכך שהצמיג מתחמם פחות וכתוצאה מכך מתנגד פחות לגלגל.

באופן מעניין גודייר גם רתמו את מכון התקינה הגרמני TUV-SUD לביצוע מבחן משווה בין צמיגים מתחרים מבית מישלין, ברידג'סטון, פירלי וקונטיננטל. הניסוי שנערך בגרמניה ובדרום צרפת על מכוניות גולף דור חמש ושש עם מנוע דיזל ולאורך 20,000 קילומטרים חשף כמה תוצאות מעניינות. לפי מיכאל סטאודה (Staude) שניהל את המבחן והגיע ארצה לצורך הצגת התוצאות, צמיגי ה'איפשאנט-גריפ' הציגו את התנגדות הגלגול הנמוכה ביותר מכולם – 13% פחות מהממוצע – ואת צריכת הדלק הנמוכה ביותר במבחן – חיסכון של כ-2% ביחס לממוצע. לפי אנשי גודייר, התקנת צמיגים אלה במשפחתית מקובלת יכולה לחסוך לבעליה כ-31 ליטר של דלק בשנה (לפי מרחק של 20,000 ק"מ לשנה ולפי צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר – נתוני היצרן).

עוד גילה מכון התקנים הגרמני כי בהשוואה ליתר הצמיגים שנבחנו, לצמיג של גודייר אורך חיים גדול ב-8% מהממוצע ומרחק בלימה טוב ב-2% מהמוצע. למעשה, למעט בדיקה אחת, הצמיג החדש של גודייר הציג תוצאות טובות מהממוצע בכל הבדיקות שנעשו (בלימה, אחיזה והתנהגות על כביש רטוב). הבדיקה היחידה שבה הציג תוצאה פחותה מהממוצע – ב-1% יש לציין – היתה בהנהגות הרכב בכביש יבש. עם זאת סטאודה מניח כי רוב הלקוחות ממילא לא יתקרבו למעטפת היכולת של הצמיג, כך שלא מדובר בחסרון משמעותי.
כדאי לציין שביצועי הצמיג הירוק של משלין היו קרובים למדי לאלה של גודייר. לפי סטאודה, מדובר בשני מתמודדים קרובים והטובים ביותר בחזית החיסכון מבלי להתפשר על איכות.

גודייר מכוונת את הצמיג החדש למרכז השוק – לכאלה המחפשים צמיג טוב במחיר סביר. ב.מ.ב טרם פרסמה את מחיר הצמיג, אך להערכתם הוא יעלה בכ-12% יותר מהדור היוצא ללא הטכנולוגיה להקטנת ההתנגדות לגלגל.
עוד מציינים ב.מ.ב כי הצמיג החדש מותקן בדגמי אודי A3, מרצדס E קלאס ונבחר על ידי רנו לשימוש בדגמי המגאן והפלואנס וכתוצאה מכך גם בפלואנס החשמלית שתשווק ע"י מיזם בטר פלייס. גרסת התצוגה של המכונית שהודגמה בפסגת איכות הסביבה בדנמרק בשבוע שעבר, השתמשה אף היא בצמיגים כאלה במידת 205/55 R16. לפי אנשי גודייר מהווה הבחירה של רנו הוכחה ליעילות הצמיגים.