לפני חודש חשפה פיאט לראשונה את הדור החדש – השני במספר – של הדובלו, המסחרית הקומפקטית המתחרה בברלינגו וקנגו. אז נמסרו פרטים חלקיים בלבד אך עכשיו חשפה פיאט את מלוא המידע, יחד עם תמונות חדשות.
נתחיל עם מנועים. בידיעה הקודמת ידענו לספר לכם על מנוע בנזין אחד בהיצע, 1.4 ל' עם 95 כ"ס, ושלישיית מנועי דיזל. אלא שבניגוד לקנגו החדש של רנו, ששיווקו אצלנו מתחיל עם מנוע בנזין, כלל לא ברור שדווקא גרסת הבנזין תהיה העיקרית עבור הדובלו החדש. הסיבה הפשוטה היא שלהבדיל מהקנגו, שמנוע הבנזין שלו מגיע עם תיבה אוטומטית, הדובלו זוכה רק לתיבה ידנית – וזה נכון גם לשאר המנועים שלו, טורבו-דיזלים "מולטיג'ט" בנפחי 1.3 ל' (90 כ"ס), 1.6 ל' (105 כ"ס) ו-2.0 ל' (135 כ"ס). מנועי הדיזל מצטיינים בפליטת CO2 נמוכה במיוחד והפחתת הפליטה גם של מזהמים אחרים. מנוע ה-1.3, למשל, חסכוני במיוחד ופולט רק 129 גרם/ק"מ של CO2, וגם גרסת ה-1.6 מולטיג'ט – עם הספק זהה לדובלו הנוכחי המשווק כאן עם מנוע 1.9 ל' JTD – חסכונית ומזהמת פחות, עם פליטת CO2 של 138 גרם/ק"מ לעומת 158 לדובלו 1.9. גם פליטת NOX קוצצה משמעותית . אבל צריך לחכות ולראות איך ישפיעו כלל המזהמים – בהתאם למדיניות המיסוי הירוק שלנו, שאינו מיטיב עם מנועי דיזל – על מחירי גרסאות הדיזל כאן (ואיזה מהן ייובאו; האח הקטן, פיורינו, משווק כאן רק עם מנוע בנזין אבל הדובלו צפוי לכסות קילומטרז' שנתי גבוה יותר כך שיש סיכוי טוב לדיזל. בכל מקרה קשה להניח שהגרסה החזקה ביותר תגיע אלינו). נקודה מעניינת היא שכל המנועים מגיעים עם מערכת Start&Stop, לדימום והתנעה אוטומטיים של המנוע בעצירה לטובת חסכון בדלק.


בידיעה הקודמת סיפרנו לכם על גידול משמעותי של קרוב ל-20 ס"מ בבסיס הגלגלים, שמגיע עכשיו ל-2.755 מ' – 2.5 ס"מ יותר מהברלינגו/פרטנר החדשים ו-5.5 סמ"ק יותר מהקנגו החדש. גם הממדים החיצוניים גדלו כך שהדובלו הוא עכשיו הגדול ביותר בקבוצה. האורך גדל מ-4.16 ל-4.39 מ' (ס"מ בודד יותר מברלינגו, 18 ס"מ יותר מהקנגו) והרוחב מ-1.715 מ' ל-183 (2 ס"מ יותר מברלינגו, וזהה לקנגו), כאשר ממד הגובה השתנה בשיעור זניח. המשמעות היא שהדובלו הוא לא רק הגדול בקבוצה אלא גם מרווח משמעותית מבעבר – לא שהיתה לדגם הקודם בעיה בענין הזה – ומציע כושר נשיאת מטען מרשים, מ-790 ליטרים ועד 3,200 לאחר קיפול מלא של המושבים. ובענין זה, אפשר לקבל את הדובלו גם בגרסת 7 מושבים, שמן הסתם תוצע גם אצלנו כמו הדגם הנוכחי ותהיה שימושית בהרבה בזכות גידול הממדים.
כל גרסאות הדובלו מקבלות 4 כריות אוויר כסטנדרד, כמו כמובן גם ESP.
ולגבי העיצוב... ובכן, הוא, אה, יותר מודרני.