גם דאצ'ה מצטרפת לזרם רכבי השטח או הפנאי-קומפקטי עם הדאסטר. על בסיס הקשקאי (אשר עבר עדכון לא מכבר) ובהמשך לרכב התצוגה מתערוכת ז'נבה, חושפים אנשי דאצ'ה את התשובה לביקוש הגואה לרכבי פנאי זולים, טובים ועם יכולות שטח כאלו או אחרות.

דאצ'ה דאסטר: כביש-שטח ב-100,000 שקל?!
צילום: מנהל
הדאסטר הראשון:בין השנים 1980-2006 יוצר רכב שטח זול על ידי Auto Romania במגוון תצורות - מקצר (3 דלתות) סגור ועד טנדר דאבל-קבינה ארוך. ברוב המדינות בהן נמכר הוא נמכר תחת השם ARO 10 אך בחלק מהשווקים באירופה כונה דאסטר.
כצפוי, בכל הנוגע למראה החיצוני, נראה כי כל קשר בין הדגם הסדרתי לרכב התצוגה רופף אם קיים בכלל. חישוקי 21 אינץ' מתאימים לאולמות התצוגה בתערוכה מן הסתם, כמו גם גג הזכוכית הפנורמי או המראה דמוי הקופה. המראה החיצוני של הדאסטר הסדרתי בולבוסי, מלא וכמעט לא כולל מרכיבי עיצוב המושכים את העין. הוא כולל כל המרכיבים הנכונים: חצאיות צד, דפיוזר אחורי, פגוש קדמי גדול ובו מגן גחון מוכסף, כנפיים תפוחות ועוד אולם התוצאה פשוט לא מרשימה. הוא אינו מכוער, אך אנו לא משערים שנראה פוסטר שלו מרוח על קירות נערים מתבגרים, גם לא ברומניה. אגב, אין רמז לגבי מראה עיצוב פנים הרכב הואיל ולא פורסמו תמונות שכאלו בהודעה הרשמית.

דאצ'ה דאסטר: כביש-שטח ב-100,000 שקל?!
צילום: מנהל
הדאסטר קונספט מז'נבה השנה; רואים דמיון?... גם אנחנו מתקשים

מבחינת המידות החיצוניות, אורכו 431 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ – לא רחוק מהמיצובישי RVR החדש כאשר נתון הגובה לא נמסר. יכולת השטח כוללות, מעבר להנעה כפולה קבועה (ניתן לקבל גם בתצורת הנעה קדמית בלבד), זווית גישה של 30 מעלות ונטישה של 35 מעלות ומרווח של 20 ס"מ בפגעי טבע שעל הקרקע. היצע המנועים יכלול מנוע בנזין, 1.6 עם 110 כוח סוס וצמד מנועי סולר – 1.5 ו-1.9 ליטרים, עם 105 ו-110 כוח-סוס בהתאמה. שיעורי פליטת המזהמים נמוך עם 140 גרם/ק"מ לגרסת הדיזל ו-150 גרם/ק"מ. שמועות לא מבוססות מעריכות כי לאחר השקת תצורת 5 המושבים יתכן ותוצע גם גרסת 7 מושבים ארוכה במקצת, אולם אין לכך רמז בהשקה הרשמית.
בהיות דאצ'ה חברה-בת של רנו, רשימת אביזרי הבטיחות הבסיסית סבירה בהחלט וכוללת ABS ומערכת לחלוקת עוצמת הבלימה, אולם שש כריות אוויר הנן תלויות-גרסה ולא אבזור סטנדרטי. בקרת יציבות עדיין לא מוצעת בדאסטר, כך שיבוא לישראל אינו אפשרי בינתיים.

דאצ'ה דאסטר: כביש-שטח ב-100,000 שקל?!
צילום: מנהל
דאצ'ה הציגה כמתאבן לדאסטר הסדרתי מפלצת זו, המיועדת להשתתף בתחרויות ראלי על קרח. הקשר בינה לבין הדאסטר הסדרתי תיאורטי בלבד
הדאסטר ייוצר במפעל פיטסי שברומניה, החל מאביב 2010 ויימכר תחילה באירופה, בטורקיה וב צפון -מערב אפריקה. לקראת סוף 2010 ייתרחב הייצור והשיווק יורחב גם לגוש המזרחי לשעבר של אירופה, ברזיל והמזרח התיכון. מחירים? תחרותיים מאד, אך אלו פורסמו רשמית.החשיפה המלאה צפויה להיערך במסגרת תערוכת ז'נבה הקרובה, במרץ 2010.
והמחיר? בין 12-15,000 יורו באירופה, תלוי בגרסה. ובישראל? אם וכאשר מדובר בכ-100,000 שקל בתרגום לעברית – מותנה כמובן בהוספת ESP. אם כך יהיה, לא קשה לנבא את הפוטנציאל של הדאסטר אצלנו...