למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצד יונדאי לבצע חדירה מוצלחת ליפן, היא נאלצת להתקפל מארץ השמש העולה בתחושת כישלון, וזאת לאחר שמונה שנות פעילות מדשדשת שם.

החברה אשר משתפרת בסקרי שביעות הצרכנים מזה שנים, משקיעה רבות בפיתוחים עצמיים (לדוגמא: גיר אוטומטי 6 מהירויות) לא הצליחה להביא את המגזר הפרטי ביפן לקבל אותה בזרועות פתוחות. רק 15,095 מכוניות נוסעים מכרה יונדאי מתחילת שנת 2001, וזאת למרות עדכון מתמיד של צי הרכבים שלה בשנים האחרונות.

אם נשווה את נתוני המכירה לאלו של פולקסווגן, למשל, הרי שרק בשנת 2008 לבדה מכרה החברה הגרמנית 61,996 כלי רכב חדשים ביפן, פי 4 יותר מיונדאי בכל 8 השנים האחרונות!

הנטיה של יונדאי לנסות ולמכור בתחילת הדרך "מכונית קוריאנית זולה" דוגמת האקסנט (אשר עברה לאחרונה מתיחת פנים) ולאחר מכן לנסות ולעלות בסולם עם מכוניות דוגמת הג'נסיס או האקווס יצרה, כך מתברר בדיעבד, חוסר עיקביות במסר אותו מנסה החברה לשדר.

לעת עתה תמשיך יונדאי להציע רכבים מסחריים ביפן, מבוססים על ה-i800 – למרות שגם כאן ההצלחה אינה מסחררת עם 43 רכבים שנמכרו מאז 2006 ...ממש על גבול האקזוטיקה!
מעבר להוצאה הכספית, המוערכת בכמה עשרות מיליוני דולרים לפחות, יש בנסיגת יונדאי מיפן ללא ספק גם פגיעה תדמיתית ביצרן השאפתן וחומר רב לבדק בית מעמיק ושיעורי בית מאלפים.