יונדאי אקסנט פרצה לתודעתינו ב-1995 ויצרה כאן נישה חדשה – " משפחתית קטנה". למרות ממדים של סופרמיני ממוצעת, ובזכות תא מטען ומהלך שיווקי חכם המציאה את "המשפחתית הקטנה" ואיפשרה ללקוח הישראלי הפרטי להשיג קצת יותר מטר פח בעבור קצת פחות שקלים. המחיר הנמוך יחסית, מתחת לקבוצה 2 לשווי שימוש יחד עם עיצוב שהלך והשתפר מדור לדור, איפשר לאקסנט להמשיך ולקלוע לטעם השוק הישראלי ולצרכיו הייחודיים.
צילום: מנהל
בסוף 2006 הוצג הדור השלישי – והנוכחי – של היונדאי אקסנט. דור זה כלל מנוע "ישראלי קלאסי" (1.6 ליטרים כמובן) וממדים מגודלים. במבחן דרכים שערכנו לה הערנו מספר הערות על המתחרה החדשה של יונדאי בעיקר בכל הנוגע לנוחות הנסיעה ועל המחיר שכבר לא היה "מציאה גדולה" כבעבר.

לאחר כשלוש שנים זוכה הדור השלישי של האקסנט ('ורנה' בשווקי אסיה) למתיחת פנים של אמצע החיים הבא לידי ביטוי בסבכה קדמית חדשה הכוללת שני פסי פלסטיק בולטים, פנסי חזית חדשים, לוע קדמי גדול מתחת לפגוש החדש הכולל פנסי חזית עגולים בצדדים ופנסי איתות משולבים במראות הצד. למרות שלא פורסמו תמונות אחוריות מלאות של המכונית, הודיעה יונדאי על עיצוב שונה הכולל פגוש משולב בפתח פליטה טרפזי מכרום ופנסים חדשים. מתיחת הפנים ממשיכה גם אל תוך תא הנוסעים עם אור כחול למחוונים, קונסולה מרכזית חדשה ורמת גימור גבוהה יותר. לנהגים החסכניים תוצע נורית "אקו" אשר תעודד רגל קלה על הדלק בכדי להקטין את הצריכה.
צילום: מנהל
מנוע ה-1.6 ליטרים (המצויד ב-16 שסתומים בתזמון משתנה ומפיק 112 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-14.9 קג"מ ב-4,500 סל"ד) עבר עדכון הכולל הורדת רמת הרעש ושיפור קל – הן בצריכת הדלק והן ברמת פליטת המזהמים.

המכונית המחודשת כבר יצאה למכירה בשווקי אסיה השבוע בעוד שהמכירות ליתר העולם צפויות להתחיל "בחודשים הקרובים".