לכל המאוחר יחל ייצור המרצדס ML-קלאס הבא בסוף 2011, כדגם 2012. ממידע ההולך ומצטבר ניתן כבר לקבל תמונה ברורה למדי של מחליף המרצדס ML הנוכחי שככל הנראה יערוך את הופעת הבכורה הרשמית שלו בתערוכה אמריקאית (דטרויט? לוס אנג'לס? ניו-יורק? עוד לא ברור) לקראת סוף 2011. אם כי, אולי בשל דליפות מוקדמות ולא מתוכננות עבור מרצדס, ייתכן וההשקה תיערך כמה שבועות מוקדם יותר, במסגרת תערוכת הרכב של פרנקפורט. ההשקה בארה"ב נובעת משתי סיבות עיקריות: קהל היעד החשוב ביותר לרכב זה נמצא באמריקה והרכב ייוצר במפעל מרצדס בטוסקלוסה, אלאבמה (יחד עם R ו-C-קלאס לשוק המקומי).
מרצדס ML-קלאס חדש ל-2012
צילום: מנהל
על-פי תמונות המסתובבות ברשת, בהן מצולם ה-ML הכל-חדש בעת ניסויים אך תחת איפור כבד, ניתן לקבל את הרושם שהעיצוב יתקרב יותר ל-GLK החדש ושבניגוד למקובל – חלה התכווצות מה בממד האורך. למרות זאת מהמידע הידוע עד כה לא יתקצר בסיס הגלגלים ובמקביל יוארכו הדלתות האחוריות, מה שאמור להוביל לשיפור משמעותי בנוחות הכניסה והיציאה לאחור כמו גם לגבי המרווח שם. אין ספק שגם ה-ML הבא "ייהנה" מהקו העיצובי החדש במרצדס, הזוויתי וחד יותר, קו שראינו כבר ב-GLK וב-E-קלאס החדשים.

היצע המנועים יחל ב-V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר, עבור בבנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, V8 בנפח 5.5 ליטר ועד לגרסת-העל, ה-ML63 AMG (עם לא פחות מ-570 כ"ס). בדרך תוצע כמובן גם גרסה היברידית, כאשר מהידוע עד כה יהיה זה שילוב בין מנוע 3.5 ליטר V6 וצמד מנועים חשמליים קטנים שמציעים יחד הספק כולל של 335 כ"ס. כמובן שכל המנועים 'מבטיחים' להיות נקיים יותר, שקטים וחסכוניים יותר, כאשר בגרסה ההיברידית מדובר על צריכת דלק ממוצעת של למעלה מ-11 ק"מ לליטר.
מרצדס ML-קלאס חדש ל-2012
צילום: מנהל
הבסיס למרצדס ML החדש יהיה משותף לדור הבא של הג'יפ גראנד-צ'ירוקי שהוצג זה מכבר בניו-יורק, שריד אחרון לרומן בין הקונצרנים קרייזלר ודיימלר, כשעוד חשבו שם על הרחבת המשפחה ודורות העתיד.