מחליפת האלפא רומיאו 147 מתקרבת לייצור, ויפה שעה אחת קודם שכן מדובר בנציגה הוותיקה בליין של אלפא רומיאו, ולאחרונה אף התפתחה שערוריה קטנה סביב שמה של מחליפתה (ראו בהמשך). המחליפה תיקרא לבסוף ג'ולייטה וההשקה הרשמית צפויה להיערך מעל לבימות תערוכת ז'נבה במרץ הקרוב, כאשר מיד לאחר מכן יחל השיווק. המחיר צפוי להתחיל מכ-21,000 יורו באירופה. ג'ולייטה הנו שם מן העבר של אלפא רומיאו, אשר כיכב ברחובות אירופה בין השנים 1954 ו-1964 והחל מאמצע שנות ה-70' ועד אמצע שנות ה-80'.

נעים להכיר: אלפא-רומיאו ג'ולייטה
צילום: מנהל
השמועות אשר התבססו לא מעט על "הדלפות" מכוונות של אנשי אלפא-רומיאו עצמה קבעו כי שמה של המחליפה יהיה מילאנו, אולם בסוף השבוע פורסמה הודעה כי עקב סכסוך פנימי עם עובדי מפעל החברה שנמצא בסמוך לעיר יזנח שם זה. ומדוע מילאנו? לעיר מילאנו פינה חמה בקרב היצרן האיטלקי. ערב רכישת אלפא רומיאו ע"י פיאט ב-1986, עבדו בקונצרן 20,000 עובדים המתגוררים במילאנו וסביב עיר זו. לקראת סוף 2000 הודיעה פיאט ש-232 עובדי המפעל שנותרו במילאנו יועברו למפעלים חלופיים אך עתה נראה כי הייצור של מחליפת ה-147 יחל בעצם בטורינו, וזאת במסגרת תוכנית התייעלות שתגרור גם פיטורי העובדים הנותרים.
נעים להכיר: אלפא-רומיאו ג'ולייטה
צילום: מנהל
וכיצד היה ביכולתם של עובדים אלו לחולל כזו מהפיכה? לאחר שנודע להם כי פיאט מתכוונת לשחרר שתי תמונות רשמיות של המכונית החדשה, שחרר נציג בכיר של ארגון העובדים הודעת מחאה רשמית. ככל הנראה, איום סמוי ב"שביתה איטלקית" הביא את החברה לפרסם שהחשיפה הרשמית נדחית לעת עתה.
מעבר למבוכה הכרוכה בשחרור הודעה כזו, כמה מירחוני הרכב המובילים באירופה כבר הורידו לדפוס את הגיליון בו מצויין השם הרשמי עד כה – מילאנו – שעתה נזנח... פאדיחה.

נעים להכיר: אלפא-רומיאו ג'ולייטה
צילום: מנהל
התמונות המופיעות כאן 'רצות' ברשת ומקורן בצילומי ריגול שבוצעו על-ידי עובדי המפעל בו מיוצרת הג'ולייטה – מי יודע, אולי הדלפתן הנה חלק ממאבקי העובדים...
ניתן להבחין בגידול בממדים ביחס ל-147, בחזית המעודכנת על-פי הקו החדש של אלפא-רומיאו, השמירה על ה'גריל' המסורתי והכה-מזוהה והמשך השימוש בגימיק החביב של הסתרת ידיות הדלתות האחוריות במסגרת החלון, ליצירת תחושת מכונית 3 דלתות לגרסאות ה-5 דלתות. אגב, בשלב ראשון תוצע הג'ולייטה רק בתצורת דלתות זו.

נעים להכיר: אלפא-רומיאו ג'ולייטה
צילום: מנהל
הג'ולייטה יושבת על פלטפורמה חדשה שפותחה עבורה (ותשמש מן הסתם דגמים עתידיים נוספים) וכוללת מערכת בקרת שלדה אלקטרונית. מערכת 'עצור וסע' תוצע כסטנדרט בכל הגרסאות. היצע המנועים יתחיל מנפח 1.4 ליטר ועד 2.0 ליטר – בנזין ודיזל, בטווחי הספק של 120 ועד 170 כוח-סוס. לקראת 2011 תוצג גרסת-העל שתציע 230 כוח-סוס ממנוע 1.8 ליטר טורבו.

באלפא-רומיאו תולים תקוות רבות בג'ולייטה, שכן היא אמורה להתמודד מול תותחים כבדים כמו הפולקסווגן גולף החדשה, פורד פוקוס, אופל אסטרה ושות'.