באפריל 2008 הצלחנו לאסוף מספיק מידע מהימן בכדי להביאו בפניכם, בדבר השמועות ההולכות ומצטברות לגבי החייאת הסיטרואן 2CV, הלא היא ה'דה-שבו' (2 סוסים, בצרפתית. ראו תמונה כאן למטה).
סיטרואן דה-שבו – הקאמבק בדרך...
צילום: מנהל
חיכינו וחיכינו, ולקראת תערוכת פרנקפורט השנה שוב גברו השמועות ובתחילת אפריל אף שוחרר טיזר ראשון מסיטרואן, שרב הנסתר בו מהגלוי, אך הצללית הכללית נראתה מעודדת.
סיטרואן דה-שבו – הקאמבק בדרך...
צילום: מנהל
הנה אפשרות מעניינת לכיצד תיראה הדה-שבו הבאה...
עם חשיפת הקונספט ריוולטה לקראת התערוכה, חלף גל של אכזבה בקרב כל מעריצי הצפרדע הצרפתייה, עת התגלה כי תחת מעטה עתידני, אמנם עם סממני רטרו שמזכירים את ההשראה, נחשף רעיון למכונית קטנה עתידנית של סיטרואן, אך אך מילה לא נאמרה על הדה-שבו הכה מצופה או על כוונות לייצור.
סיטרואן דה-שבו – הקאמבק בדרך...
צילום: מנהל
והנה עוד אחת...

עתה דלף מסיטרואן מידע בדבר ממשיכת דרך אמיתית לדה-שבו שתתגלגל מפסי הייצור לקראת 2012 ותיקרא ככל הנראה DS2.
כפי שדיווחנו בעבר מתחזקת ההשערה שכפלטפורמה תשמש רצפת ה-C3 הנוכחית ומזו האחרונה יושאל גם היצע המנועים, הן מוזני סולר והן שותי בנזין. ככל הנראה תוצע בשלב מאוחר קצת יותר גרסה חשמלית, אם כי חלק מההשערות מדברות דווקא שהקונספט לקראת ההשקה (ככל הנראה בסוף 2010 או בתחילת 2011) יהיה חשמלי, כמקובל בימינו.
העיצוב ידמה יותר להשראה, עם אלמנטים קלאסיים מובהקים וברורים. בין היתר תוצע חזית קלאסית וברורה יותר בהשוואה לחזית המוזרה שראינו ברוולטה, ובכלל, המראה ידמה הרבה יותר לדה-שבו המקורית, בכלל זה ככל הנראה צללית הצד, מכסה המנוע האופייני והטפיחות מעל לבתי הגלגלים.
הדה-שבו הבאה נמצאת בתכנון מזה זמן רב, כאשר במקור עוד דובר על "קונטרה" ראויה ללהיטי הרטרו דוגמת המיני של ב.מ.וו והחיפושית החדשה של פולקסווגן. בינתיים העולם השתנה והכיוון הפך לירוק יותר. מסיבה זו השתנו ככל הנראה היעדים שסיטרואן הציבו בפני ממשיכת דרכה של הדה-שבו הזולה והעממית ומאייקון אופנתי יוקרתי בלבד למכונית קומפקטית, חסכונית וידידותית שתהיה הרבה מעבר לסמל מעמד או אייקון אופנתי. איך שלא ננתח את זה, נראה כי יש למה לצפות.