הדור הרביעי והאחרון של הריגל (Regal) סיים את מחזור חייו רשמית ב-2004 (למרות שהוא יוצר בסין 4 שנים נוספות). GM, בעלת הבית של ביואיק, פשוט החליטה בזמנו כי הביזור בתוך המותג ומחוצה לו ביחס לשאר מותגי הקונצרן, אינם עולים בקנה אחד עם שאיפותיה. אז היה מדובר במתן דגש לתחום הטנדרים וה-SUV על חשבון המשפחתיות ובהמשך – בעקבות המשבר – הרצון להדק את החגורה.

אבל מאז השתנו פני הדברים והשוק האמריקני זונח את הכלים המגודלים וחוזר למשפחתיות. ומה טוב יותר מלהציג משפחתית גדולה (בכל זאת אמריקה) עם מנוע צנום (יחסית) וטכנולוגיה חדשה. משפחתית שהכסף על תכנונה כבר נשפך, העולם אמר את דברו והלקוחות כבר החלו להיכנס לאולמות התצוגה ולצאת עם היצירה החדשה.
לא מזהים את המכונית? הביטו שוב בתמונות, מדובר בגרסה של ביואיק, לאופל אינסיגניהמכונית השנה האירופית לשנת 2009.

הריגל מוצבת כדגם הבסיס במותג ביואיק – מתחת ללה-קרוס על אף שהן חולקות את אותה פלטפורמה. כרוח התקופה, בחרטומה של הריגל אין מנוע עתיר סמ"קים, אפילו לא עתיר צילינדרים, אלא יחידת כוח צנומה בעלת 4 צילינדרים בלבד. הנפח אמנם 2.4 ליטר (182 כ"ס) אך במושגים אמריקנים מדובר במנוע רזה של ממש. עוד מספרים ב-GM כי ממש בקרוב תוצע גרסה נוספת של הריגל עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו שיפיק כ-220 כ"ס. זה, כמו המנוע האטמוספרי, ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה, אולם מצד שני הוא יזכה למערכת ה-IDSC (ר"ת: Interactive Drive Control System). מדובר במערכת המכיילת את המתלים לאופי הנהיגה, כאשר לנהג גם אפשרות לבחור בין 3 מצבים מתוכנתים מראש: רגיל, שיוט וספורט.

עם הריגל החדשה GM מבקשת להתחרות במובילות שבמשפחתיות היוקרתיות בארה"ב: וולוו S60 ואקורה TSX (המוכרת לנו כהונדה אקורד). מכירות בארה"ב יחלו ברבעון השני של 2010 – כמה חודשים לאחר החשיפה הרשמית בתערוכת לוס אנג'לס שתפתח את שעריה בסוף החודש.
ואלינו? מ-'UMI', היבואנית, נמסר כי הם בוחנים את הנושא אך טרם נתקבלה החלטה לגבי הרכב. לעת עתה הם מתמקדים בהכנות לקראת בואה של הלה-קרוס החדשה בתחילת השנה החדשה.