המטרה: 280 קמ"ש ברנו 4

חבורת חובבי רנו תנסו להגיע למהירות של 280 קמ"ש עם רנו 4 משנת 1983. לא לגמרי מקורית, אם תהיתם...

רנו 4 תנסה לשבור שיא מהירות של עצמהארבעה צרפתים חובבי רנו 4 המיתולוגית – וזו שריטה בפני עצמה – החליטו לציין באופן בהחלט מקורי יומולדת 50 למכונית הקלאסית. באירוע של מהירות ושבירת שיאים בשם "Saline4Fun" שייערך בימת המלח שבבונוויל, יוטה, בין ה-13 ל-19 בספטמבר, ינסו ארבעת החברים לרשום מהירות של 280 קמ"ש עם רנו 4, וזה ממש הרבה – תשאלו כל רס"ר ששירת בצה"ל בשנות ה-80. מדובר גם – אם וכאשר – בשיא מהירות לרנו 4, ולא נראה לנו שמישהו ניסה – או שינסה בעתיד – לנסוע מהר יותר עם הקטנה העממית.

ארבעת השותפים לפרויקט זוכים לעזרה משמעותית ואף מימון חלקי ממחלקת הקלאסיות של רנו, שסיפקה אי-אלו מכלולים להסבת רנו 4 מקורית (משנת 1983) למפלצת מהירות. המנוע הגיע מרנו 5 טורבו (גרסת מרוצי האספלט) משנתון דומה, שמציע 290 כ"ס. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים של רנו 21 טורבו ומצמד של רנו 25 GTX. גם הבלמים הקדמיים מגיעים בבסיסם מה-25, כאשר האחוריים מגיעים מהקליאו. בסיס השלדה המקורית נותר, אך חוזק ושודרג עם מתלים נפרדים (עצמות עצה כפולות) מלפנים וכלוב התהפכות. הבולמים והבלמים כמובן אינם מקורים, עם ארבעה דיסקים מאווררים שמחליפים את התופים העתיקים. תקנות הבטיחות חייבו התקנת מיכל כיבוי אש המופעל אוטומטית, מתגי כיבוי, חגורת ארבע נקודות עיגון ועוד. לעזרת הבלמים הותקן על הגג מצנח בלימה מקופל. ובמילים אחרות: המרכב הוא פחות או יותר הדבר המקורי היחיד שנותר ברנו 4 המהירה.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.