כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר, צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, מתחילה בשיווק גרסת הספורטבק החדשה ל-A5 אשר נחשפה בתערוכת פרנקפורט האחרונה. מדובר למעשה, בגרסת 5 דלתות מיוחדת לקופה הנאה של אודי ואנשי המותג צופים לה עתיד ורוד בארץ. לפי אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, אנשי חטיבת היוקרה זיהו ביקוש נאה בארץ למכונית בעלת מראה ספורטיבי שמציעה גם את הצד השימושי עם דלתות מאחור. צור, שעמד בזמנו כראש מרצדס מאחורי השקת ה- CLS, מכיר היטב את התחום והלקוחות. הוא מעריך שניתן יהיה למכור כ-50 כלים כאלה בשנה, שזה פחות או יותר קצב המכירות של הקופה הרגילה. כאשר מדובר ברכב יקר למדי אלו מספרים נאים למדי, בייחוד כשבאודי בונים גם על התרומה לתדמית.

הספורטבק החדשה אשר מציעה דמיון גדול ביותר לקופה המוכרת של אודי, תגיע לארץ רק כשהיא חמושה בהנעה כפולה למרות שבאירופה היא מוצעת גם בגרסאות הנעה קדמית. היא תוצע כאן עם שני מנועים מוכרים 2.0 ליטר TSI (211 כ"ס) ו-3.2 ליטר (265 כ"ס). שניהם ישודכו לתיבות ה-S-TRONIC (כפולת המצמדים של אודי) שלה 7 הילוכים. המחירים ינועו בין 434,000 שקלים ל-525,000 שקלים.

באופן מעניין – בזכות המומנט העדיף של גרסת ה-2.0 ליטר (35.7 קג"מ לעומת 33.7 קג"מ בגרסת ה-3.2) מציעות שתי הגרסאות נתון האצה דומה למאה קמ"ש עם 6.6 שניות. עם זאת גרסת ה-3.2 ליטר רושמת מהירות מרבית מעט גבוהה יותר (250 קמ"ש מול 241 קמ"ש).