היום (שלישי) החל משרד התחבורה לערוך שימועים והתייעצויות בנוגע לסוגיית היבוא המקביל. סוגיה שבמסגרתה יפתח שוק הרכב לתחרות כאשר מספר יבואנים יוכלו לייבא כלי רכב מאותו המותג. כזכור, בשבוע שעבר הודיע משרד התחבורה כי הוא סיים לגבש את התקנות המסדירות את היבוא המקביל וכי השבוע הוא מתכנן להציג את התקנות בפני איגוד יבואני הרכב, איגוד לשכות המסחר והמועצה הישראלית לצרכנות. וכצפוי, לא כולם מרוצים מהמהלך שיוזם משרד התחבורה.

חלק מהנציגים מתריעים על תנאי הסף הנמוכים מדי לדעתם, הנדרשים מהיבואן המקביל, חלק קובלים על העדר "אבא" לכל סוגיית האחריות והשירות ואחרים טוענים כי הצעד שמבצע משרד התחבורה מבורך לכשעצמו, אך מהיר מדי ללמידה ולתגובה בפרק הזמן שניתן.

מאיגוד יבואני הרכב נמסר: "הפגישה הייתה טובה ויעילה. קיבלנו אפשרות להאיר נקודות בעיתיות לדעתנו בצו הייבוא המקביל, שיש בהם לטעמנו אפשרות לפגיעה בצרכנים ופגיעה בכללי התחרות ההוגנת. חשנו בגישה עניינית ואנו תקווה, שמשרד התחבורה ימצא לנכון לעדכן בהתאם את נוסח הצו הסופי".

בשבוע הבא צפוי משרד התחבורה להגיש לוועדת הכספים את הנוסח הסופי של הצו לקראת אישורו. על פי ההערכות הנוסח הסופי לא יהיה שונה בהרבה מהמוצע כעת.