בשורה טובה לרוכבי האופניים החשמלי בארץ. שר התחבורה, ישראל כץ הגיש היום (שלישי) לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את התקנות המתירות את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי.

על פי התקנות החדשות ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 וואט אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימלי של הרוכב באופניים יוגבל ל-14 שנים והם לא יצריכו רשיון נהיגה או רשיון רכב בדומה לנעשה בחלק ממדינות העולם.

עד כה הוגדרו אופניים עם מנוע עזר כאופנוע לכל דבר, אולם מאחר והכלי אינו עומד בתקינה לא ניתן היה לרשום אותו בארץ ולתת לו רשיון רכב. אי לכך השימוש באופניים חשמליים הוגדר כעבירה על פי תקנות התעבורה. אבל בעקבות בקשות רבות של אזרחים ובמטרה לעודד את השימוש ברכב בלתי מזהם מונה צוות מקצועי שבחן את הסדרת מעמדם של אופניים עם מנוע עזר. הצוות קבע כי מאחר שאופניים חשמליים קרובים יותר בביצועיהם וביציבותם לאופניים מאשר לקטנוע אין מניעה להתיר את השימוש בהם בארץ.

המעמד החוקי של האופנים החשמליים אינו משפיע על החוקיות של הקורקינט החשמלי. על פי הקריטריונים שקבע משרד התחבורה ניתן לייבא לארץ קורקינט חשמלי בתנאי שהספקו לא יעלה על 100 וואט, שמשקלו המקסימלי יעמוד על 12 קילוגרם ומהירותו המרבית לא תחרוג מ-12 קמ"ש. קורקינטים ממונעים שאינם עונים על הקריטריונים שנקבעו – בהם כל סוגי הקורקינטים המונעים על ידי בנזין, סולר או גז – אסורים בשימוש בישראל, ושר התחבורה מתכננן להחמיר את אכיפה נגד משווקים ובעלי עסקים המוכרים אותם.