היא הוצגה בקוריאה לפני למעלה משנה וגם נמצאת אצלנו – באולם התצוגה של היבואנית בת"א – כבר כחצי שנה, אבל רק כעת מתחיל שיווקה בישראל. על מי אנחנו מדברים? על קיה פורטה מחליפת הסראטו.

הפורטה מבוססת על פלטפורמת הקיה סיד זו שמשמשת את היונדאי i30 ואת מחליפת האלנטרה (המשווקת בארה"ב ובאסיה). אלא שבניגוד לאלנטרה, הפורטה זכתה לאחרונה לתקינה אירופית וזו הסיבה לתחילת שיווקה של המכונית בישראל. אבל אל לאנשי 'רי מוטורס', יבואנית קיה, לנוח על זרי הדפנה, הפורטה, תוך כשנה גם האלנטרה תקבל תקינה אירופית וגם תעלה ארצה. ובכלל, כמשפחתית קומפקטית, היא מגיעה לשוק רווי, עם מובילות שוק שהוחלפו בחדשות השנה כמו השברולט קרוז והמאזדה 3 (כאן במבחן השוואתי גם מול טויוטה קורולה ומול פורד פוקוס), כך שחייה של הפורטה אינם צפויים להיות קלים.
כמובן שבקיה ישראל יודעים זאת ולכן תמחרו את הפורטה הבסיסית בגבול קבוצה 2 לצורך שווי שימוש. קרי, בסביבות ה-114,000-115,000 שקלים (מחירים סופיים יפורסמו בקרוב).

הפורטה תוצע בישראל עם מנוע 1.6 ליטר (124 כ"ס), תיבת הילוכים אוטומטית ואבזור בטיחות מלא כבר בגרסת הבסיס (6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות). וכמו משפחת דגמי הסיד תימכר הקיה פורטה גם עם 7 שנות אחריות.