תערוכת טוקיו (מה-24 באוקטובר ועד ל-4 בנובמבר) משמשת במה בעיקר ליצרנים היפנים להציג את מרכולתם, ולבחון תגובות הציבור לרעיונות עיצוב, כיוונים טכנולוגיים וכלי רכב חדשים. רבים רואים בתערוכה המתקיימת בטוקיו את הביזארית, השונה והיצירתית מבין תערוכות הרכב בעולם, בעיקר בגלל הסיבות שהוזכרו, כאשר המוצגים נראים בעינינו – עיניים מערביות – לא פעם כמשהו שיותר מדי סאקי ודמיון מזרחי התערבבו בתוכו.
כזו גם היא הסובארו הייבריד טורר קונספט (Hybrid Tourer). מכונית התצוגה מהווה תפיסה כל-חדשה עבור סובארו (GT ספורטיבית בתצורת 'שוטינג ברייק'). העיצוב בהחלט חריג עבור סובארו כאשר עיקרו הוא השימוש בדלתות כנפי השחף הענקיות, סממני עיצוב עתידניים נוספים המרמזים על תוכניות סובארו בתחום והצגת דור המנועים הבא של היצרנית היפנית הקטנה.

נתחיל מיחידת ההנעה. המכונית מצויידת כאמור בדור הבא של מנועי הבנזין-בוקסר של סובארו, קרי מגדש טורבו והזרקה ישירה בנפח 2.0 ליטרים. החלק ההיברידי של המכונית הנו שני מנועים חשמליים המחוברים לסוללות ליתיום איון, קדמי המציע 10 קילו-וואט חשמל ואחורי עם 20 קילו-וואט. זה האחרון משמש לתנועה ללא מנוע הבנזין הקדמי, כאשר ניתן, בעוד שהמנוע הקדמי בעל ההספק הנמוך יותר אחראי לתפעול המערכות החשמליות ברכב או כאשר יש צורך במתן תוספת כוח, למשל בעת האצה או עליה תלולה. בכדי לשפר עוד יותר את צריכת הדלק מותקנת במכונית מערכת כיבוי- התנעה כאשר המכונית בעצירה מלאה, ואגירת האנרגיה הנוצרת מבלימה באמצעות המנוע החשמלי הקדמי.

התחום הבטיחותי כמובן שלא נזנח. בהייבריד טורר קונספט מותקנת מערכת המבוססת על סוללת מצלמות הפזורה בצידי הרכב וזוכה לשם EyeSight (מראה עיניים). הייחוד של המערכת הוא ביכולתה ליצור תמונת הדמיה תלת-ממדית אשר מאפשרת למערכת לנתח האם הרכב בסכנת התנגשות או לא, ובהתאם לנקוט פעולות אקטיביות למניעת התאונה. מעבר לכך מותקנת במערכת בקרה על סטיה מנתיב, בקרת שיוט אקטיבית, הכנה לבלימת חירום ועוד.

אם נחזור לרגע לעיצוב נציין כי מאחורי שלל האלמנטים הקיצוניים והחריגים המאפיינים את הטורר קונספט ניתן להבחין ב"עדכון" אגרסיבי למדי לחזית בהשוואה ל-B4 החדשה ו...בעצם זהו. מדובר בלא מעט קווים חדשים עבור סובארו וזה יכול לרמז על כיוונים עתידיים אפשריים במחינה עיצובית. מכונית התצוגה היא באורך 463 ס"מ, רוחבה 189 ס"מ וגובהה 142 ס"מ, בהחלט מתאים למעין קופה מוארכת. בדגם התצוגה תצורת הישיבה הנה 2+2.

אל תצפו מהסובארו הזו להגיע לרחוב המסגר בזמן הקרוב או בכלל, אולם ייתכן בהחלט שסובארו היברידית תהיה בעתיד הרחוק ובהחלט ייתכן שראינו כאן רמזים לגבי עיצוב עתידני של סובארו.