בתערוכת דטרויט בתחילת השנה הציגה אקיורה (חטיבת היוקרה של הונדה), קונספט לקרוסאובר חדש על בסיס האקורד האמריקאית. לפני כחודשיים דיווחנו לכם כי הקרוסאובר החדש גם יעשה דרכו לליין הדגמים של הונדה וכעת מגיעה הודעה הרשמית של היצרנית יחד עם זוג תמונות ופרטים ראשונים.

העיצוב החיצוני של ה'קרוסטור' (שמו של הכלי) שונה לצערנו מרכב התצוגה של אקיורה, ה-ZDX, וחבל שכך. לכאורה, כל המרכיבים שם: גריל גדול ומסיבי, בתי גלגלים גדולים וחישוקים מרשימים, קו חלונות משתפל למראה דינמי, פגוש אחורי הכולל צמד צינורות פליטה מכרום, אולם סך החלקים אינו הרמוני. החלק הקדמי נראה גדול במידה או שתיים מיתר הרכב, ומעט בולבוסי. ובכלל, הקרוסאובר נראה כאילו הורכב משני כלי רכב שונים שאוחדו יחדיו.

במסגרת מאמצי ההשקה, פתחה הונדה דף ייחודי באתר פייסבוק הנפוץ וזה בין רגע הפך לבמה חופשית לבעלי "הדעות". המגיבים כמובן לא חסכו מילים ותיאורים, ובלשון המעטה הגדירו את הקורסטור כפשוט מכוער. יש לזכור שהמגיבים הנם ברובם חובבי הונדה, כך שהייתה כאן אולי מידה של רחמנות אשר כתבי רכב או קוראי אתרי הרכב לא יפגינו כלפי הקורסטור.
מחלקת השיווק של הונדה, שמצאה עצמה תחת מתקפה, הגיבה באופן מעט לא שגרתי וציינה כי שתי התמונות הרשמיות שפורסמו אינן מראות את הרכב במלוא הדרו. כלומר במציאות הוא נראה טוב יותר מאשר בתמונות. נחיה ונראה.

לגבי הפרטים המכניים, ככל הנראה המנוע הבסיסי הוא 2.4 ליטר VTEC שיוצע בהספק של 177 כ"ס ומנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם 271 כ"ס. כגרסת ביניים יוצע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר שבעזרת מדגש טורבו יפיק 240 כ"ס.

שיווק הכלי בארה"ב יחל בחודשים הקרובים כאשר טרם הוחלט אם תוצע גם גרסה ארופאית.