אקיורה ZDX קונספט; ההשראה לאקורד קרוסאובר המיועדת?הונדה אישרה באופן רשמי כי תייצר גרסת קרוסאובר על בסיס האקורד. המכונית תתבסס על האקורד האמריקאית ותזכה לשם המקורי... "אקורד קרוסאובר". ההנעה אמורה להיות קדמית עם ואריאציה (בכירה) שתוצע עם הנעה כפולה קבועה.

הונדה כבר אותתה על כוונותיה להכנס לתחום "רכבי הפנאי/קופה שאף אחד לא יודע באמת להגדיר אותם" דוגמת הב.מ.וו. X6 הקטום עם מכונית התצוגה אקיורה ZDX בתערוכת דטרויט (ראו תמונות). מעבר לרצון להרחיב את המגוון, לא רצתה הונדה להשתרך מאחור מבחינת היצע הדגמים – בעיקר מול המתחרה טויוטה, אשר הציגה את ה'וונזה' בגרסתה הסדרתית באותה תערוכה, כאשר הייצור והשיווק החלו לקראת סוף 2008 (בתמונה למטה). גם הוונזה מתבססת על רצפת ה"משפחתית בגודל מלא" (במונחים אמריקאים) של טויוטה – הקאמרי.
הונדה אקורד לשטח?!
צילום: מנהל
טויוטה התחילו: הוונזה קונספט, לקראת ייצור

אם נשפוט על-פי דגם התצוגה ותמונות הריגול אשר כבר רצות ברשת נראה כי הקרוסאובר של הונדה מביס את זה של טויוטה בכל הקשור לסקס אפיל; המראה המשתפל נראה יעודי יותר ונכון בהשוואה לטויוטה הנראית מעט בולבוסתית או סתם נפוחה.
אבל, למרות ההישענות על דגם התצוגה של אקיורה, עוד לא ברור אם העיצוב המיועד של האקורד קרוסאובר אכן יהיה עם השיפוע סטייל X6 או האקיורה מאחור.

מעבר לעיצוב, מתחת למכסה המנוע כנראה שלא יהיו שום חידושים או שינויים, למרות שתיתכן גרסה בכירה בעלת הנעה לכל הגלגלים. הווה אומר: המנוע הבסיסי הוא 2.4 ליטרים VTEC שיוצע בהספקים של 177 כוח-סוס ו-V6 בנפח 3.5 ליטרים עם 271 כוח-סוס. שמועות גורסות שגם מנוע הארבעה-צילנדרים 2.3 ליטרים בעל מגדש טורבו ו-240 כוח-סוס יוצע כגרסת ביניים.

האקורד קרוסאובר תושק ככל הנראה בתחילת 2010 בארה"ב ושיווקה יתחיל (גם ככל הנראה...) בסוף 2010 – תחילת 2011.
לעת עתה לא ידוע האם תוצע גרסה לאירופה. ביקושים ערים ביבשת הישנה מן הסתם יעודדו את הונדה בכיוון, אולם אנו לא היינו מהמרים על כך. ואצלנו? אם תגיע, תהיה ככל הנראה נדירה כמו גרסת הטורר.