האם כך תראה הסונטה החדשה?בעוד כולנו מתכוננים לתערוכת פרנקפורט, מתכננת יונדאי בימים הקרובים לחשוף בקוריאה את הסונטה החדשה והמאוד מסקרנת. מטבע הדברים, אירוע שכזה מפנה את אור הזרקורים והשאלות גם לכיוון אולם התצוגה המקומי שלנו. והשאלה הראשונה היא מתי היא תגיע אלינו? אז זהו, שהיא לא.
לפחות כרגע אין שום תכנון להביא את הסונטה החדשה לארץ מסיבה פשוטה למדי; בתוכנית הגרנדיוזית של יונדאי לכיבוש שוק הרכב העולמי – תוכנית הנמצאת בעיצומה – יש הפרדה בין אירופה לאמריקה. זה אומר שהסונטה החדשה מיועדת לקוריאה ולצפון אמריקה (היא גם תיוצר במפעלי החברה באזורים אלה) אך היא אינה מיועדת לאירופה.

השאלה המתבקשת היא – מה יהיה עם הסונטה שלנו? ובכן, לנו (ולאירופה) יהיה משהו אחר שונה לגמרי מהדגם החדש שיוצא לדרך בקוריאה. היא תוצג תוך שנה וחצי, תקרא i40, תהיה קטנה יותר מהדגם האמריקני ובמסגרת קו העיצוב החדש של יונדאי, גם תראה מודרנית ומעזה הרבה יותר מהדגם הנוכחי. לפחות כרגע מתוכננת גם גרסת סטיישן ולארץ הן עשוית להגיע תוך קצת פחות משנתיים.
עם זאת, סביר כי הדגם החדש יעשה שימוש בחלק מהמכלולים שיוצגו בסונטה החדשה. כמו למשל בתיבת ששת ההילוכים האוטומטית (שכבר מגיעה לסנטה-פה ובקרוב תגיע גם ל-iX35 - הלו הוא הטוסון החדש) או במנועי ה-2.0 ליטר ו-2.4 ליטר (שהם לכשעצמם מהווים פיתוח של יחידות הכוח המוכרות).

אז האם נחרץ גורלה של הסונטה המוצגת כאן באיורים? לא בטוח. בשל השינוי בחוקי היבוא לארץ, ייתכן ובהמשך הדרך ביונדאי ישקלו את האפשרות להביא מארצות הברית גם את הסונטה האמריקנית.