לא ניתן להפריז בחשיבות סדרה 5 עבור ב.מ.וו; הסלון הוותיקה מוצעת מאז 1972 ונמצאת כרגע בגלגולה השישי, כאשר כבר לפני למעלה משנה וחצי התגלגלה נציגת סדרה 5 ה-5 מיליון מפס הייצור. תמונות ריגול אחרונות יחד עם עוד נתונים ומידע מאפשרים ניתוח התמונה והצפוי לנו מסדרה 5 הבאה, שתהיה חדשה לגמרי ולא מתיחת פנים לזו הנוכחית.

סדרה 5 הבאה, השביעית בשושלת, תתנתק מן הסתם גם היא מכבלי עיצוב כריס באנגל, מעצב החברה לשעבר השנוי במחלוקת, ותקבל סממנים אופיניים שכבר ראינו בסדרה 7 החדשה. העיצוב הולך צעד נוסף לכיוון סדרה 7 החדשה, עם חופה קדמית ארוכה ופחוסה ביחס ל"תחת" הגבוה ובמקביל הופך לספורטיבי עוד יותר – כיאה למכונית אשר באופן מסורתי נחשבת מובילת הסגמנט ולא פעם מוכתרת כ"טובה בעולם" בקטגוריה שלה. לא נראה שבב.מ.וו יוותרו כל-כך בקלות על תארים ומעמד אלו, וסביר להניח שינסו לשמר ולמקסם את יכולותיה הדינאמיות של הסלון המיועדת, בכדי להותיר בידיהם את תואר.

היכולת הדינמית של המכונית תישמר, אם לא תשתפר. הממדים יצמחו – האורך יצמח ל-486 ס"מ (484 כיום), בסיס הגלגלים יתארך ככל הנראה בלא פחות מ-8 ס"מ, ויגיע ל-297 ס"מ ורק הגובה יקטן במעט; כפועל יוצא צפויה צללית פחוסה ומוארכת מהמוכר כיום, והודות לתכנון כל-חדש – ככל הנראה נראה צמיחה משמעותית במרווח הפנים, בעיקר מאחור. מהאחות הגדולה יגיעו גם רוב המנועים, כאשר ראשי מנוע חדשים יחד עם שיפורים נוספים אמורים לתרום לחיסכון בדלק ופחות פליטת CO2. חובבי הנוסטלגיה לבטח ישמחו לשמוע שלראשונה מאז הב.מ.וו 2002 טורבו משנות ה-70, תציע היצרנית שוב מנוע טורבו-בנזין עם 4 צילינדרים במכונית שלה: דגם כזה יוצע בעתיד בסדרה 5. כרגע אין בידינו כל פרט נוסף לגביו למעט העובדה שמנוע חדש זה ימצא דרכו לסדרות נוספות של ב.מ.וו. עוד מהאחות הגדולה תגענה אי-אלו מערכות עזר, בראשן מערכת ה-iDrive המעודכנת, בגרסתה האחרונה. גם האופציה לגיר אוטומטי עם 7 הילוכים תושאל מסדרה 7.

יהיה זה מפתיע ביותר אם ב.מ.וו ישיקו את סדרה 5 החדשה שלהם בפרנקפורט, למרות שהדגם בשלבי פיתוח אחרונים; אנשי ב.מ.וו לא ירצו להרוס את החגיגה ל-5 GT ולב.מ.וו X1 החדשים שיככבו מעל לדוכן היצרן הבאווארי. מקורותינו מספרים על חשיפה באמצע 2010 ותחילת השיווק רק לקראת סוף 2010 כאשר המחירים צפויים להישאר דומים למחירים כיום.