בתערוכת פרנקפורט המתרגשת ובאה בחודש ספטמבר, תציג ב.מ.וו את המצטרף החדש למשפחת רכבי הפנאי שטח שלה, ה-X1. כפי שמסתמן עתה כשלושה חודשים לפני החשיפה. כצפוי משמו, X1, מהווה את החוליה האחרונה (בינתיים) במשפחת רכבי השטח של החברה.

X1 מתבסס על הפלטפורמה של סדרה 1 וסדרה 3 ומציע הנעה אחורית (sDrive) או כפולה (xDrive). מידותיו מכובדות למדי: אורך של 445 ס"מ (כ-11 ס"מ קצר מה-X3), רוחב של 180 ס"מ (כ-6 ס"מ צר מה-X3), גובה של 154 ס"מ (כ-14 ס"מ נמוך מה-X3), ובסיס גלגלים של 276 ס"מ. גם תא המטען מרווח למדי ומציע כ-420 ליטר של נפח אשר יגדלו עד כדי 1,350 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.

מבחינת העיצוב החיצוני והפנימי, אין בשורה חדשה ממינכן. וכפי שכבר ראינו בגרסת הקונספט (שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה) לא ניתן לטעות ולחשוב שהמכונית בתמונות אינה אלא אחת ממשפחת ה-X של ב.מ.וו, כולל שילוב ממשק ה-I Drive המפורסם בתא הנוסעים. החזית של הרכב לא אגרסיבית או "כועסת", אך גם לא "רכה", ויתכן וזו המטרה של המעצבים. מעבר לכך, אין לנו הערות על עיצובו החיצוני, שפטו בעצמכם.
צילום: מנהל
היצע המנועים בעת ההשקה כולל 4 יחידות כוח: שלושה לוגמי סולר ולוגם בנזין אחד. גרסאות בנזין נוספות תוצענה לקראת 2011 ותשווקנה גם בארה"ב. גרסאות הדיזל כולן מבוססות מנועי ארבעה צילינדרים כאשר הגרסה הבכירה – העונה לשם xdrive23d – מציעה מנוע 2.0 ליטר שבסיוע שני מגדשי טורבו מנפקת 204 כ"ס. ביצועים: תאוצה של 7.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 205 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית) תוך צריכת דלק ממוצעת של 15.8 קילומטר לליטר. גם שאר מנועי הדיזל בהיצע מצעים נפח של 2.0 ליטר, אך לעומת המנוע הבכיר מציעים מגדש טורבו אחד ופחות סוסים: 177 כ"ס או 143 כ"ס בהתאמה. באגף הבנזין נמצא שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר עם 260 כ"ס. הביצועים לגרסה זו, אשר תהיה רלוונטית גם לשוק הישראלי, טובים למדי עם 0-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית (ללא ההגבלה תוכלו להאיץ עד 230 קמ"ש).

בכל הגרסאות תתוקן מערכת אוטו-סטארט-סטופ חשמלית אשר בעצירה מוחלטת מכבה את המנוע בכדי להשיג צריכת דלק טובה יותר ונתון פליטת מזהמים נמוך יותר. תוספת סטנדרטית אחרת כוללת במערכת ניצול אנרגיה חשמלית בעת בלימת הרכב ותחת האטה.

תחילת השיווק צפוי לקראת סוף 2009 וכפי שפרסמנו בעבר, גם אלינו הוא אמור להגיע באותה תקופה.