ה-9-5 החדשה של סאאב היא כבר לא ממש חדשה לכם: כבר הספקנו להראות לכם אותה עוד בחודש יולי, בעקבות דליפת לא מעט פרטים ותמונות. אבל עכשיו, קצת לפני ההצגה הפומבית בפרנקפורט, מגיע תור החשיפה הרשמית. קיבלנו עוד קצת פרטים, סט תמונות חדשות – ולא מעט הצהרות. כך למשל, לפי ההודעה הרשמית של GM אנו למדים כי המכונית "תוכננה סביב הנהג", וכי היא "תספק חווית נהיגה ספורטיבית מובילה בסגמנט" – וזו חתיכת הצהרה יומרנית, בהתחשב במכוניות שנכללות בסגמנט הזה מצד יצרניות גרמניה, למשל. עוד מסופר לנו כי זו תהיה הסאאב המתקדמת ביותר אי-פעם מבחינה טכנולוגית, וזו כבר הצהרה שיותר קל לנו לקבל.
סאאב 9-5: עידן חדש?
צילום: מנהל
רוב הפרטים אודות היצע המנועים של ה-9-5 – כולם מוגדשי-טורבו – נחשפו עוד קודם לכן, אך אנו יכולים לספר כי בעת היציאה לשוק (בתחילת 2010) תוצע ספינת-הדגל החדשה של סאאב עם שלושה מנועים: בנזין 2.0 ל' עם 220 כ"ס ו-2.8 ל' V6 עם 300 כ"ס, ו-2.0 ל' דיזל עם 160 כ"ס ופליטת CO2 מרשימה של 139 גרם/ק"מ בלבד. מנוע הבנזין הקטן מוצע עם מערכת ההנעה הכפולה XDS כאופציה, בעוד ה-V6 מגיע רק עם הנעה כפולה. בהמשך יגיעו עוד שני מנועים, 1.6 ל' טורבו עם 180 כ"ס, וגרסת E85 (המותאמת לפעולה על תערובת בנזין-אתנול) של מנוע הבנזין 2.0 ל'. כל המנועים מקבלים תיבות 6 הילוכים, אך סאאב איננה מפרטת את היצע התיבות האוטומטיות.
בכל ההיצע תהיה אפשרות לקבל מיתלים אדפטיביים עם אפשרות בחירה על-ידי הנהג המכונה Saab DriveSense, חבילת "ספורט" לשילדה, תאורה קדמית אדפטיבית, תצוגה עילית Head Up Display או HUD בקיצור, ובקרת שיוט חכמה. עוד ברשימת הטכנולוגיות גם סיוע דינמי לחניה.
ה-9-5 חולקת את הפלטפורמה עם האופל אינסיניה, ומציעה עיצוב "אשר מעניק ביטוי רענן ומאד מודרני למוטיבים קלסיים של סאאב", לשון ההודעה לעיתונות.