סאאב תחשוף באופן רשמי את ספינת הדגל המיועדת שלה – ה-9-5 הבאה – במסגרת תערוכת הרכב של פרנקפורט, בספטמבר הקרוב. לאחר "חשיפה" בה רב היה הנסתר על הגלוי, באמצע יוני, דולפים עתה רוב הפרטים של המכונית החשובה ביותר עבור סאאב בטווח הקצר, ספינת הדגל החדשה.
בינתיים דולפים פרטים רבים לרשת, בכלל זה תמונות רשמיות ראשונות, ומתוכם כבר ניתן להבין במה מדובר, וכי השורה התחתונה אומרת: "סאאב חוזרת, ובגדול..." – תרתי משמע, במקרה זה.
נראה כי הבעלים החדשים – יצרנית מכוניות העל השבדית קוניגסג – רציניים ביותר לגבי המותג השבדי אותו "החזירו הביתה", וממה שידוע לנו עד כה לגבי ה-9-5 המיועדת, ניתן בהחלט להתחיל ולקוות שסאאב תחזיר עטרה ליושנה.

לפני כל דבר אחר בולט נתון האורך הכללי המרשים: 501 ס"מ. לשם ההשוואה – זה ארוך בכ-10 ס"מ מאודי A6 וקצר בכ-6 ס"מ ממרצדס S-קלאס; גם בהשוואה למתחרות ישירות מגרמניה, כמו מרצדס E-קלאס החדשה או ב.מ.וו סדרה 5 – מדובר במכונית ארוכה יותר.
ה-9-5 החדשה מתבססת על פלטפורמה זהה לזו של הביואיק לה-קרוס החדשה שהוארכה ב-13 ס"מ בבסיס גלגליה, מה שכנראה – לפי תמונות ראשונות – מאפשר תא נוסעים מרווח במיוחד. למרות קו הגג המזכיר את אופנת ה"קופה-4-דלתות" העכשווית, נראה כי הסאאב 9-5 המיועדת קובעת סטנדרטים חדשים בכל הקשור למרווח פנים בקטגוריה.
מבחינה מכאנית מתבססת ה-9-5 מלא מעט מכלולים על האופל אינסיניה (ה"קרובה" בפני עצמה עם הביואיק לה-קרוס האמורה...), בכלל זה שימוש במנועים ממדף אופל. ממה שידוע עד כה היצע מנועי הבנזין יתחיל ב-1.6-טורבו עם 160 כוח-סוס, עבור ב-2.0 ליטר-טורבו עם 220 כוח-סוס (כאופציה תוצע גרסת אתנול E85) וכלה ב-2.8 ליטר-V6-טורבו עם 300 כוח-סוס, בגרסה החזקה ביותר. אגף הדיזלים יציע בשלב ראשון שתי אופציות, שתיהן בנפח 2.0 ליטר עם 160 או 190 כוח-סוס. ככל הנראה ניתן יהיה לקבל את שתי הגרסאות החזקות (בנזין) עם מערכת הנעה כפולה קבועה, המוכרת מה-9-3x. גרסה היברידית או מערכת 'עצור וסע' לא נמצאות בתכנון בשלב ראשון.

העיצוב, כפי שניתן לראות, בהחלט מזכיר סאאב, אבל בהשפעת מכוניות תצוגה מהעת האחרונה נראה כי הקו החדש של סאאב נחשף ב-9-5, והוא בהחלט אופייני, לטוב ולרע – בניגוד לעיצוב האנמי משהו, חיוור לא פעם, של היצירות לבית סאאב מהשנים האחרונות שהיו לא פעם צל חיוור של דגמים אחרים מבית GM. הקווים נעשו עגולים ורכים מבעבר, קו המותניים טיפס מעלה, יוצר פוזת "חלונות חרכי ירי" קרבית ויחד עם בתי גלגל תפוחים קלות נראית הסדאן המגודלת "חיה" ודינאמית בהרבה ממה שהורגלנו אליו מסאאב בשנים האחרונות.

גם בפנים הכל חדש, וכאמור מרווח מבעבר, אבל מעצבי ספינת הדגל החדשה של סאאב שמו דגש חזק על דינאמיות גם בתוך תא הנוסעים. בולט כפתור ההתנעה המחליף את בית המפתח המקובל
גרסת הסטיישן צפויה להיחשף כחצי שנה מאוחר יותר, קרי – מרץ-אפריל 2010. המחירים טרם פורסמו רשמית, אך ממה שדלף מדובר במחירים נמוכים מאלו של אודי A6 מקבילות (ושל יתר המתחרות הגרמניות) עם תג התחלתי שינוע סביב ה-34,500 יורו באירופה.