הגג – ותודה לשומרי המסורת ממזראטי – עשוי בד ולא לוחות בוהקים ומתקפלים בסגנון אופנת ה-CC השלטת בימינו
אנחנו יודעים שיופי הוא עניין סובייקטיבי. כל אחד וטעמו הוא ולכל אחד תפיסה שונה לגבי מה יפה ומה לא.
כל זה ממש לא מעניין אותנו כאשר מדובר בגרסה הפתוחה החדשה של המזראטי GT.
אנשי מזראטי – שלבטח חזרו לעצמם עם הקוואטרופורטה בגלגולה המודרני ומאוחר יותר עם ה-GT – הצליחו באופן מעורר פליאה לקחת גראן-טוריסמו יפהפיה במיוחד, להוריד לה את הגג ולהפוך את התוצאה ליצירה היפהפיה שאתם רואים כאן. על משקל האחות הקופה עליה היא מתבססת, ה-GranTurismo, קראו במזראטי לגרסה נטולת הגג GranCabrio.
מזראטי GranCabrio החדשה. יפהפיה וחיה
צילום: מנהל
הפתוחה האחרונה של מזראטי – הספיידר – יוצרה בין השנים 2002-2007

למעשה ממשיכה המזראטי GranCabrio את דרכה של הספיידר/גראנספורט שיוצרה עד 2007 ומאז לא היה בארסנל יצרנית האקזוטיקה האיטלקייה מכונית ללא גג. היצירה החדשה שונה מהותית מקודמתה בשושלת בראש ובראשונה בהכנסת האורחים: בעוד הספיידר דאז הציעה מקום לשניים, כאן מבטיחים מקום נוח לארבעה. כמו הקופה (היפהפיה אף היא, אם חשבתם אחרת...) כך מתבססת גם ה-GranCabrio על רצפה מקוצרת של הסדאן המפוארת, הקוואטרופורטה. הממדים החיצוניים אמורים להבטיח את עניין המקום מאחור, דהיינו שני מקומות מרווחים אמיתיים למבוגרים ולא "+2" עם מקום לצמד תיקי לואי ויטון זעירים; האורך הוא מעל ל-488 ס"מ, הרוחב כמעט 185 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 294 ס"מ. בכדי להשיג קשיחות מספקת למכונית ספורט מן השורה הראשונה חוזקה הרצפה בקורות אלומיניום ובחיזוקים נוספים כמו החדרת צינורות חיזוק נוספים אל המרכב.
מזראטי GranCabrio החדשה. יפהפיה וחיה
צילום: מנהל
הגראנקאבריו מבוססת כמו אחותה ה-GranTurismo (בתמונה) על פלטפורמה מקוצרת של הסדאן קוואטרופורטה

הגג עשוי בד – כמו שצריך אצל יצרנית מסורתית על גבול הדתית כמו מזראטי, ומתקפל בלחיצת כפתור אל תא ייעודי מאחורי המושבים האחוריים. המחיר: תא מטען שנראה מבחוץ הרבה יותר מבטיח מאשר מבפנים, עם נפח הטענה כמעט-סמלי של 173 ליטרים בלבד.
מנוע ה-V8 המוכר בנפח 4.7 ליטר מציע 440 כוח-סוס שמספיקים למהירות מרבית (עם גג סגור, מן הסתם) של למעלה מ-280 קמ"ש. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר אוטומטי עם 6 מהירויות ודיפרנציאל מוגבל החלקה. למרות המשקל העצמי הלא ממש נמוך הקרוב לשתי טונות, מבטיחים במזראטי האצה מעמידה ל-100 הקמ"ש המסורתיים תוך 5.4 שניות בלבד.
כבר באביב 2010 תוצע המזראטי GranCabrio למכירה בסוכנויות החברה האחות של פרארי ברחבי העולם. המחיר עוד לא פורסם, אבל הן עבור לקוחות מזראטי GranCabrio הפוטנציאליים והן עבורנו הישראלים – הוא אינו רלוונטי...