פריץ הנדרסון מדושן עונג, עם הוולט והמספר מעורר המחלוקתפריץ הנדרסון, יו"ר GM, היה מלא בשורות במסיבת העיתונאים הדרמטית שנערכה שלשום לחשיפת תכניותיה של GM לשנים הקרובות. בשנתיים הקרובות תשיק GM החדשה לא פחות מ-25 דגמים חדשים בארבעת מותגיה המרכזיים: 10 אצל שברולט, עוד עשרה אצל ביואיק ו-GMC, וחמישה בקאדילק. עוד על חלק מהדגמים הללו בהמשך, אבל הידיעה המפוצצת ביותר התייחסה לנתוני צריכת הדלק של השברולט וולט – מכונית שמסתמנת יותר ויותר כמסמלת את העתיד של GM, לטוב ולרע. הנדרסון הכריז על נתון של 230 מייל לגלון, שהם קרוב ל-100 ק"מ לליטר, "בנסיעה עירונית". להזכירכם, הוולט היא מכונית חשמלית מסוג Extended Range, עם טווח נסיעה מוצהר של 40 מייל על מצברים בלבד, כאשר מנוע שריפה פנימית משמש כגנרטור להארכת הטווח. איך מחשבים צריכת דלק למכונית שכזו? לפי GM, מדובר על שילוב של שימוש חשמלי בלבד ושימוש בגנרטור לטעינה, אך לא ברור באיזה יחס. מה שברור הוא כי הנתון עורר מחלוקת רבה: אפילו הרשות להגנת הסביבה האמריקנית, EPA – גוף רב-עוצמה שהוא הקובע או מאשר את נתוני צריכת הדלק הרשמיים של היצרנים – הביעה הסתייגות. בכל מקרה הנתון מתייחס לנסיעה עירונית בלבד, ו-GM הדגישה כי השגת נתוני צריכה טובים מותנית בהתחברות לרשת החשמלית לטעינת המצברים לפחות פעם ביום. ברור כי מחוץ לעיר, שם מנוע הטעינה יהיה בשימוש אינטנסיבי הרבה יותר, אין מה לדבר על מספרים המתקרבים לנתון הזה.
מה עוד חדש? ובכן כחלק מאותה מתקפת דגמים חדשים, קאדילק עומדת להרחיב את ההיצע עם דגם קומפקטי חדש, הנושא בינתיים את הכינוי ATS ומיועד להתחרות בב.מ.וו סדרה 3 ושות'. הוא יתבסס על פלטפורמת הנעה-אחורית חדשה (עם אופציה להנעה כפולה) שמיועדת, כמובן, לעוד מכוניות במותגי GM האחרים. במסיבת העיתונאים של GM הוצג מודל של ה-ATS בתצורת קופה, אך ללא דמיון של ממש ל-CTS קופה מתערוכת דטרויט 2008 (שלא הגיעה עדיין לייצור ומיועדת להשקה סדרתית בשנה הבאה).
בצד השני של קשת הדגמים בקאדילק תתמקם ה-XTS, מחליפת מכוניתה הגדולה ביותר של קאדילק, ה-DTS המזדקנת העומדת בפני סוף דרכה. ה-XTS מקבלת מאפייני עיצוב של קונספט Sixteen הענק הדרמטי, ולפי מספר השערות תתבסס על הפלטפורמה של הביואיק לאקרוס החדשה – אך עם הנעה כפולה במקום קדמית. יש לזכור כי ה-DTS הנוכחית היא בעלת הנעה קדמית, להבדיל מה-STS וה-CTS בעלות ההנעה האחורית.
אצל ביואיק התבשרנו, עוד לפני מסיבת העיתונאים, על קרוסאובר קומפקטי קטן שיצא לשוק ב-2010 עם מנועי הזרקה-ישירה חסכוניים. מדובר בדגם שיחלוק את הפלטפורמה עם הקאדילאק ATS. שנה מאוחר יותר תצא גרסה היברידית פלאג-אין (הניתנת לטעינה מרשת החשמל).
עוד הכרזה מענינת ממסיבת העיתונאים: GM מקימה אתר אינטראקטיבי חדש, "The Lab", כחלק מהבלוג שלה המכונה Fastlane. הכוונה היא לאפשר לצרכנים להגיב ישירות ובאופן פתוח וגלוי למעצבים ולמתכננים לגבי דגמים חדשים, קונספטים וטכנולוגיות.