הסימנים הראשונים כבר היו באוויר. בינואר 2008 יצרנית הקטנועים החשמלית דיווחה כבר על הפסדים. למעשה, כבר מאז לא הצליחה להתרומם כלכלית ובאפריל האחרון הודיעה רשמית בבורסה הלונדונית, שם נסחרת מנית החברה, על חיפוש משקיע או על אפשרות להתמזג עם חברה נוספת. במקביל עצרה הבורסה את הסחר במנייה בגלל אי הגשת דוחות כספיים בזמן. וקטריקס פיטרה 60 מעובדי החברה.

אמש פרסמה החברה הודעה רשמית על פיטורי כל עובדיה למעט "הצוות ההכרחי ביותר", לשון ההודעה. "המהלך בוצע בניסיון לשמור על המזומנים במקביל לניסיונות מכירת החברה". במקביל יפעל הצוות כדי להגיש בקשה לפשיטת רגל, תהליך שיבוצע אם לא ימצא פתרון אחר בתוך 30 יום.

"וקטריקס פעלה בתנאי שוק קשים כתוצאה ממשבר האשראי. היא עשתה הכל כדי לחסוך בהוצאותיה ולשמר מזומנים אבל המכירות המדשדשות היו מאכזבות מאד. בשנת הכספים האחרונה ההנהלה חיפשה אפשרויות אחרות כדי להבטיח את עתידה של החברה, כולל מכירתה לחברה אחרת", לשון ההודעה הרשמית של וקטריקס. לפני כיומיים הורד אתר הבית של וקטריקס, ונכון לרגעים אלו איננו זמין.


טענות רבות הועלו כנגד וקטריקס במהלך השנים האחרונות על השקעות-עתק בפיתוח שאינו הכרחי לקיומה בשלביה הנוכחיים – אופנוע ספורט, קטנוע עם 3 גלגלים ועוד. מחירי הקטנועים היו גבוהים והטכנולוגיה עוד רחוקה מלהיות בשלה. כאשר פרץ המשבר הכלכלי, החמיר מצבה עוד יותר. במהלך החודש הקרוב ינסו נציגי החברה במאמץ של הרגע האחרון למצוא משקיע שיאמין בדרכה החלוצית, אחרת תיסגר. לאור החזון והיכולות שבכל-זאת הציגה – אפשר להיות עוד קצת אופטימיים ולקוות שימצא פתרון.
נמשיך לעדכן (ולהחזיק אצבעות).