זה היה רק ענין של זמן, והיה ברור שזה יקרה אצל "טופ גיר" – ועכשיו זה אכן התרחש: המפגש המוטורי האולטימטיבי. קרב פסגה בין המכונית הכי-הכי בעולם כיום בוגאטי ויירון, לבין זו שקדמה לה, אולי מכונית-הספורט הגדולה ביותר של כל הזמנים: מקלארן F1. בתכנית טופ-גיר האחרונה ששודרה לפני מספר ימים הרחיק לכת ריצ'ארד האמונד עד אבו-דאבי כדי לעמת זו מול זו את שתי האגדות המוטוריות הללו.
 
את הויירון אין צורך, כנראה, להציג בפניכם: הררי מלים כבר נשפכו עליה, גם אצלנו באתר וגם במגזין 'אוטו'. מכונית זו מהווה את פסגת הטכנולוגיה והביצועים בכל כך הרבה מובנים עד כי גם כיום, אחרי שכבר איבדה את כתר "המכונית המהירה ביותר בעולם", היא נהנית מהילת-מיתוס שמעטות כמוה בדברי ימי המכונית. נזכיר בקצרה כי יש לה מנוע 8.0 בעל 16 צילינדרים עם לא פחות מ-4 מגדשי טורבו, הספק של יותר מ-1,000 כ"ס, מהירות מירבית מעל 400 קמ"ש ויכולת האצה מ0 ל-100 בתאוצה ממוצעת של יותר מ-1G – דהיינו מהר יותר מנפילה חופשית... היא גם עולה מעל מיליון אירו, ונחשבת יותר מכל להצהרת-יכולת ותצוגת תכלית טכנולוגית של פולקסווגן, בעלת-הבית של מותג בוגאטי.
 
 
המקלארן F1 היא סיפור אחר לגמרי. היא נולדה כחזון של אדם אחד, גורדון מאריי – המנהל הטכני דאז של מקלארן. היא נועדה להיות מכונת-נהיגה טהורה ובשל כך – בניגוד גמור לויירון שהגיעה עשור אחריה – היא נעדרת לחלוטין מערכות-עזר אלקטרוניות למיניהן ומצויידת בתיבת הילוכים ידנית. מאריי התעקש, למשל, על מנוע "טבעי", נטול הדגשה; התוצאה היתה V12 בנפח 6.1 ל' שיוצר במיוחד עבור המכונית על-ידי מחלקת המירוצים של ב.מ.וו (זאת לאחר שהונדה – עימה היתה קשורה מקלארן במירוצי פורמולה 1 אז – סרבה) והפיק 636 כ"ס. מרכב המכונית יוצר בעבודת-יד והיה עשוי סיבי-פחמן – המכונית הראשונה בעולם שיוצרה כולה מחומר זה; בזכות זאת שקלה ה-F1 רק 1,140 ק"ג והשיגה יחס הספק-משקל יוצא דופן. דוגמה לחוסר הפשרה בתכנון המכונית אפשר למצוא בדיפון תא המנוע ברדיד... זהב, חומר יעיל במיוחד בהחזרת חום מוקרן. דוגמה נוספת: הנהג ישב במרכז המכונית לצורך שליטה אופטימלית במיקום המכונית על הכביש, ממש כמו במכוניות-מירוץ, בעוד שני מושבי-נוסעים מוקמו אחורה יותר. באותו זמן היתה זו המכונית החוקית-לכביש היקרה בעולם, עם תג של קרוב למיליון דולר. רק 106 יחידות – בגרסאות שונות – יוצרו במהלך 6 שנות קיומה, והיום שווה כל אחת מהן משמעותית יותר ממה ששולם עבורה במקור.
 
היקרה ביותר – והמהירה ביותר
במשך 7 שנים תמימות החזיקה ה-F1 בשיא המהירות האבסולוטי למכוניות-כביש, 386 קמ"ש (לאחר הסרת מגבלת הסל"ד), אותו קבעה ב-1998 ושברה בכך את השיא הקודם בו החזיקה היגואר XJ220. רק ב-2005 הצליחה הקוניגסג CCR לשבור את השיא – בקצת – ולקבוע 388 קמ"ש (ומאוחר יותר באותה שנה נשבר השיא שוב על-ידי הויירון). ה-F1 עדיין מחזיקה בשיא כמכונית המהירה ביותר אי-פעם עם מנוע בלתי-מוגדש.
ועכשיו, כאמור, הצליח צוות "טופ גיר" להפגיש בין שתי האגדות. לא מדובר במבחן השוואתי מן השורה, וגם לא במבחן על מסלול מרוצים – שתי המכוניות יקרות ונדירות מדי לשם כך. אבל כן בוצע מבחן-האצה ראש-בראש, מעמידה ועד למרחק של מייל אחד. לא נקלקל לכם את החוויה ולא נגלה את התוצאה – צפו בסרטון. זהו מפגש שבאמת לא מתרחש כל שני וחמישי.