בשעה טובה יש לסיטרואן סופרמיני חדשה – תהיה, יותר נכון: הדור החדש של ה-C3, הנחשף כאן רשמית, יצא לשוק בנובמבר, אחרי השקתו בתערוכת פרנקפורט בספטמבר. בשלב זה מקמצת סיטרואן בפרטים, אך הנה העיקריים שבהם. ה-C3 החדשה, כפי שניתן לראות, משתמשת במוטיבים עיצוביים דווקא מגרסאות המיניוואן – ה-C4 פיקאסו וה-C3 פיקאסו החדשה שנחשפה בתערוכת ז'נבה האחרונה.
הפרט המעניין ביותר הוא השמשה הקדמית, אותה מכנה סיטרואן Zenith. השמשה נמשכת אל הגג (שם היא כהה להגנה מפני השמש) ובכך מקנה תחושת אווריריות ומרחב. יחד עם קורות A צרות מבעבר, טוענת סיטרואן לראות מצויינת החוצה. עוד מדגישה סיטרואן את ממדיה הקומפקטיים של המכונית – אורכה 3.94 מ', לעומת פיז'ו 207 למשל שאורכה 4.03 מ'. למרות זאת טוענת סיטרואן לשיפור במרחב הפנים בזכות ניצול חלל עדיף.
חשיפה רשמית: סיטרואן C3 חדשה
צילום: מנהל
כיאה לסיטרואן הושם דגש על הנוחות, השקט ועל אווירה רגועה בתא הנוסעים. החומרים אמורים להיות איכותיים במיוחד וכך גם בידוד הרעשים. המכונית מצויידת בשלל ממשקים לעולם החיצון – חיבורי USB, אייפוד ו-MP3, תקשורת בלוטות' ומערכת שמע ברמה גבוהה.
חשיפה רשמית: סיטרואן C3 חדשה
צילום: מנהל
מקדם גרר נמוך של 0.30 מסייע לצמצם בצריכת דלק ופליטת מזהמים, אם כי המנועים הנקיים ביותר שעליהם גאוות סיטרואן לא מסתדרים עם שיטת המיסוי הירוק הישראלית – מאחר ומדובר במנועי דיזל. בשלב ראשון תוצע גרסת HDi-דיזל נקיה עם פליטת CO2 מרשימה של 99 גרם/ק"מ, וב-2011 יגיע דור חדש של מנועי דיזל בעלי 3 צילינדרים, יחד עם תיבות רובוטיות ופונקציית סטופ-סטארט משופרת. שילוב זה יביא לנתוני פליטת CO2 שירדו עד 90 גרם/ק"מ.
מיבואן סיטרואן נמסר כי הסיטרואן C3 החדשה תגיע לארץ בתחילת 2010. על מחירים או גרסאות עוד מוקדם לדבר.

לדף יצרן סיטרואן
דף דגם: ה-C3 הנוכחית