אגף ה-X-ים: הקונספט סאאב אירו X עם קוניגסג CCXבהמשך לידיעה שפרסמנו בשבוע שעבר, פורסמה השבוע הודעה רשמית מטעם GM, המאשרת כי נחתם הסכם ראשוני למכירת סאאב לקבוצה בראשות יצרנית מכוניות העל קוניגסג. העסקה התאפשרה על-ידי הבטחת מימון עתידי בהיקף של 600 מיליון אירו, אשר יגיע מצד הבנק האירופי להשקעות (EIB) כאשר ממשלת שבדיה התחייבה לספק את הערבון להלוואה. גם GM התחייבה להמשיך לתמוך במותג לתקופה מסויימת (ככל הנראה 5 שנים לפחות), בין היתר כדי לסייע באספקת פלטפורמות ומנועים לדגמים אשר נמצאים לקראת השקה, כמו ה-9-5 הבאה ורכב הפנאי 9-4X. כמו כן מדובר גם בתמיכה כספית: על פי מקורות לא רשמיים, היקף המימון אליו התחייבה GM עומד על כ-500 מיליון אירו. היקף ההשקעה מצד הקבוצה הרוכשת לא התפרסם.
השלמת העסקה צפויה בסוף הרבעון השלישי, והיא מהווה צעד ענק בדרך ליציאת סאאב מתהליך פשיטת-רגל אליו הוכנסה על-ידי GM עוד בפברואר, במקביל להצבתה למכירה.
סאאב כמותג הוזנחה על ידי GM והלכה ודעכה במרוצת השנים. עדיין לא ברור כיצד מתכוונת קוניגסג – חברת-בוטיק קטנטנה לה אין כל נסיון בייצור המוני של מכוניות – להציב את סאאב על דרך המלך ולהביא אותה לרווחיות.